علاقه دارم فیلمی با عنوان همسران جانباز بسازم

علاقه دارم فیلمی با عنوان همسران جانباز بسازم

خبرگزاری تسنیم: کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ گفت: همسران جانبازان کنار مشکلات و بیماری‌های همسرانشان همچون کوه استوار ایستاده‌اند. من خیلی علاقه دارم که فیلمی با عنوان همسران جانباز نیز بسازم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نرگس آبیار کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی شیار 143 پیرامون همسران و مادران شهدا و در حاشیه فراخوان نخستین جشنواره ادبی شاهد که با همین محوریت امسال برگزار می‌شود، گفت: مردم کشور عزیزمان ایران، هشت سال جنگ را تجربه کرده‌اند و جنگ اتفاقی بود که افتاد و ما نمی‌توانیم تبعات و آثاری را که این جنگ داشته است نادیده بگیریم، مردانی شهید شدند و بازماندگان آنان فرزندان و همسران و مادران همچنان از نبود آنان رنج می‌برند، اما نبود آنان باعث نشد که آنان آرمان‌ها و تفکرات ارزشمندی را که داشتند فراموش کنند و همچنان مانند کوه‌های استواری ایستاده‌اند.

وی دیدگاه خود را با توجه به جایگاه معنوی همسران شهید در دنیا و آخرت بیان کرده افزود: یک مادر، در نقش مادری وظایف پرورش فرزند را بر وظایف همسری خود، اولویت می‌دهد و بیش از هرکس به سازندگی کودک می‌پردازد، همسران شهید جایگاهی بسیار معنوی در جامعه دارند.

آبیار با اشاره به جشنواره سراسری ادبی شاهد که امسال با موضوع همسران شهدا برگزار می‌شود گفت: کنار پرداختن به موضوع همسران شهدا به‌دلیل جایگاهی که همسران جانبازان دارند، پیشنهاد می‌کنم که محور ارسال آثار جشنواره سال آینده همسران جانباز باشد، چون آنان نیز کنار مشکلات و بیماری‌های همسرانشان همچون کوه استوار ایستاده‌اند. من خیلی علاقه دارم که فیلمی با عنوان همسران جانباز نیز بسازم.

کانون همبستگی فرزندان شاهد با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بهره‌گیری از ادبیات، معرفی ادبیات شاهد و کشف و شناسایی و معرفی استعدادهای ادبی شاهد «نخستین جشنواره سراسری ادبی شاهد» را برگزار می‌کند. این جشنواره شامل بخش‌های متعددی همچون شعر، داستان کوتاه و بلند، خاطره و قطعه ادبی است که با موضوع «همسران شهدا» باید هماهنگ و نوشته شده باشد. زمان برگزاری جشنواره 19 اردیبهشت‌ماه 93 خواهد بود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران