کاهش ۳۵ درصدی اعتبارات عمرانی بخش آب در سال ۹۳


کاهش 35 درصدی اعتبارات عمرانی بخش آب در سال 93

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: علی‌رغم کاهش ۳۵ درصدی اعتبارات عمرانی بخش آب، اعتبارات همدان در این بخش ۵ درصد رشد داشته است.

مرتضی عزالدین در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه هنوز اعتبارات سال 93 ابلاغ نشده است، اظهار کرد: در مجموع اعتبارات عمرانی در سطح کشور نسبت به سال گذشته 41 درصد کاهش دارد که این میزان در بخش آب 35 درصد است.

وی افزود: اما با وجود کاهش در سطح اعتبارات کشوری، اعتبارات استان نه تنها کم نشده بلکه با افزایش پنج درصدی نیز رو به روست.

وی با بیان اینکه پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد افزایش اعتبار دارند، تصریح کرد: سال گذشته اعتبار استان در بخش آب 49 میلیارد تومان بوده که امسال به 53 میلیارد تومان رسیده است و پروژه هایی همچون آبرسانی از سد تالوار و سد کلان ملایر با افزایش اعتبار رو به رو هستند.

عزالدین اعلام کرد: مشکل اصلی بخش آب کاهش اعتبار سد گرین نهاوند است که با توجه به پیشرفت کمتر از 20 درصد امسال برای این پروژه نزدیک یک میلیارد تومان در نظر گرفته اند.

وی عنوان کرد: استان همدان در حوزه آب نزدیک به هزار و 200 میلیارد تومان پروژه دارد که برای اتمام آنها باید سالانه نزدیک به 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهند در غیر این صورت پروژه با تاخیر اجرایی می شوند.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon