راه اندازی شهرداری الکترونیک تا پایان سال ۹۳ در اردبیل


راه اندازی شهرداری الکترونیک تا پایان سال 93 در اردبیل

خبرگزاری تسنیم: معاون معماری و شهرسازی شهردار اردبیل از راه اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی تحت وب با عنوان شهرداری الکترونیک در مناطق ۴ گانه شهرداری اردبیل تا پایان سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یعقوب هاشمی در جلسه بررسی ساخت و سازهای شهری در اردبیل اظهار کرد: با راه اندازی این سیستم پروانه ساختمانی به صورت تک برگ صادر می شود و بر اساس تأکیدات شهردار اردبیل نسبت به تکمیل تمامی مراحل این سیستم اقدام شده است تا بتوانیم همه اقدامات انجام شده در مورد طرح های توسعه شهری را به این سیستم منتقل کنیم.

وی سیستم شهرداری الکترونیک مناطق شهرداری را قابل توسعه در فضای تحت وب خواند و بیان کرد: می توانیم این سیستم را از طریق محیط GIS به محیط تحت وب متصل کنیم که این امر می تواند امکان دسترسی مستقیم شهروندان از طریق اینترنت به این سامانه را فراهم کند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می کنیم امسال نسبت به راه اندازی این سیستم در محیط تحت وب اقدام کنیم.

معاون شهردار اردبیل با اشاره به افزوده شدن حدود 350 هکتار از مناطق ملاباشی، گلمغان، ملایوسف و برخی مناطق دیگر به داخل محدوده شهری در طرح جامع مصوب سال 91، گفت: بر اساس این طرح جامع کاربری ها و شبکه معابر این مناطق را مشخص کردیم که از کارهای شاخص معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اردبیل در سال گذشته بوده به طوری که به رفع بسیاری از مشکلات ساکنان مناطق مذکور از جمله رفع موانع دریافت امتیازات آب و برق و دیگر امتیازات منجر شد.

طرح تفصیلی شهر اردبیل تهیه می‌شود

هاشمی از تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل برای نخستین بار توسط شهرداری اردبیل بر اساس توافق انجام شده با وزارت کشور و شهرسازی خبر داد و افزود: این طرح با سپری کردن مراحل اولیه مناقصه و انتخاب و ارزیابی مشاور در سال 91 کلید خورد و هم اکنون نیز در مرحله ارزیابی کیفی بوده به طوری که از میان 16 مشاور رتبه یک شهرسازی شرکت کننده از طریق آگهی فراخوان، امر مشاوره طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از ارزیابی کیفی به 6 نفر از آن ها واگذار می شود.

وی با بیان اینکه پس از مشخص شدن مشاوران طرح حدود 2 سال زمان نیاز است تا طرح تفصیلی قابل اجرا شود، تصریح کرد: به لحاظ اهمیت زیاد موضوع معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اردبیل برنامه ریزی کرده تا زمان و انرژی لازم را صرف تحقق اهداف این طرح کند.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اردبیل با بیان اینکه نصب تابلو مشخصات ساختمان در محل اجرای پروژه یکی از اصلی ترین شرایط مورد نظر در نظارت هاست، افزود: این اقدام هر چند در ظاهر امر چندان مهم نیست اما به طور غیرمستقیم تاثیرات اجتماعی در پی داشته و پیام فنی دارد و علاوه بر آن این امر از وقوع بسیاری از تخلفات ساختمانی نیز پیشگیری می کند.

هاشمی از اجباری بودن قانون استفاده از تابلو مشخصات ساختمان در اجرای پروژه های ساختمانی در سطح شهر خبر داد و گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با سازمان نظام مهندسی مقرر شد در زمان صدور پروانه ساختمانی مجوز تهیه نقشه به شرطی صادر شود که مجری پروژه نسبت به نصب تابلو مشخصات پروژه ساختمانی اقدام کند.

وی با تشریح اینکه مدیریت نظارت بر ساخت و ساز معاونت معماری و شهرسازی هر هفته با حضور نمایندگانی از ادارات مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان در هر منطقه شهرداری دو پروژه ساختمانی را مورد نظارت قرار می دهد، اظهار کرد: فرم‌های ویژه ای برای این امر تهیه شده است که هم تخلفات و هم اقدامات قانونی سازنده در این فرم ها درج و جهت بررسی به مراجع مربوطه ارجاع داده می شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon