«نرخ سود بانکی» موضوع اولین جلسه شورای پول‌واعتبار در سال ۹۳ شد

«نرخ سود بانکی» موضوع اولین جلسه شورای پول‌واعتبار در سال 93 شد

خبرگزاری تسنیم: نخستین جلسه شورای پول و اعتبار در سال ۹۳ بناست هفته جاری با حضور اعضاء برگزار شود و به بررسی ساماندهی نرخ سود بانکی بپردازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، "افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی" یکی از مهمترین خبرهایی بود که در اواخر سال گذشته برای اولین بار از سوی خبرگزاری تسنیم منتشر و موجب شد مجلس هم وارد عمل شده و از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در این زمینه توضیح بخواهد.

بانکداران که از زمستان سال 92 با اذن بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی را 26 درصد تعیین کرده و این نرخ را کف سود تسهیلات پرداختی اعلام می کردند ظاهراً کار دست وزارت اقتصاد داده‌اند و مسابقه جذب نقدینگی با سودهای بالا موجب افت شاخص بازار سرمایه شده است.

وضعیت نامطلوب بازار سرمایه موجب شده تا علی طیب نیا مرد شماره یک اقتصاد ایران از ابتدای سال 93 عزم خود را جزم کند تا به این آشفته بازار سامان دهد و برای این کار البته بانکداران را هم بسیج کرده تا شاید شاخص بورس برگردد.

افت شاخص بازار سهام نگرانی سهامداران و فعالان بازار سرمایه را به همراه داشته و موجب شده تا طیب نیا دستور دهد بانکی‌ها 4 هزار میلیارد تومان به این بازار تزریق کنند؛ همچنین قرار شد صندوق سرمایه گذاری مشترک بازار سرمایه تشکیل و بانک ها و موسسات وابسته به آنها در آن سهامدار شوند.

این تصمیمات حاصل جلسه روز گذشته طیب نیا با بانکی‌هاست اما باید یادآور شد که این اولین بار در سال 93 نیست که طیب نیا برای ساماندهی بازار سرمایه دست به کار شده است چراکه یک بار دیگر طی هفته های اخیر فعالان این حوزه را فراخواند و اعلام کرد " با توجه به اخبار و گزارشات مختلف پیرامون نرخ سود بانکی و ضرورت ساماندهی آن، این موضوع در روزهای آتی در شورای پول و اعتبار مطرح و نظام بخشی به نرخ های سود بانکی مورد بحث قرار گیرد. بر این اساس بانک مرکزی نیز کنترل های لازم را در حوزه نظارت بر نرخ های سود بانکی انجام خواهد داد".

در همین ارتباط خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی و دبیرخانه شورای پول و اعتبار کسب اطلاع کرد و با خبر شد که بناست اولین جلسه اصلی شورای پول و اعتبار روز سه شنبه هفته جاری با حضور اعضاء برگزار و به موضوع بررسی نرخ سود بانکی پرداخته شود.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین