نقاط حادثه خیز ترافیکی در اراک شناسایی شدند


نقاط حادثه خیز ترافیکی در اراک شناسایی شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شناسایی نقاط و معابر حادثه خیز در اراک با همکاری پلیس راهور، شهرداری، صداو سیما، دفاتر فنی و برنامه ریزی استانداری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، غلامرضا فتح آبادی با اشاره به سند اجرایی توسعه ارتقای فرهنگ ترافیک شهر اراک در جمعه خبرنگاران اظهار کرد: طرح شناسایی این نقاط با هدف ساماندهی دامنه آسیب های ترافیکی صورت گرفته و مطالعات انجام شده در قالب این سند تهیه شده که در سال جدی شروع شده است.

وی افزود: نهاد هایی که درانجام این طرح همکاری می کنند می توانند با ارائه نظرات و پیشنهادات اجرایی در صورت مشاهده هر گونه نقصی در اصلاح آن ها قدم بردارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: این سند با هدف کاهش تصادفات در سطح شهر اراک با توجه به ترافیک موجود در آن است که خسارات ناشی از این تصادفات در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسیده که اجرای آن از سال جدید شروع شده است.

فتح آبادی با اشاره به موارد مورد هدف این سند گفت: آنچه که در این تهیه این سند مورد هدف است اجراء کردن 900 برنامه فرهنگی در استان با همکاری 40 دستگاه متولی و کاهش یافتن 25 درصد از آمار تصادفات در سطح شهر اراک است.

وی افزود: پیش بینی برنامه های دیگری همچون تربیت 27 هزارو200 پلیس یارو همچنین برگزار کردن 35 مسابقه فرهنگی با محوریت موضوعات و مسائل مربوط به ترافیک ونیز آموزش 30 هزار نوآموز در شهرک ترافیک و برگزاری 20 همایش که قرار است در این سند انجام شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: 10 هزار عنوان بروشور و بسته های تبلیغی تحت عنوان های ارتقای فرهنگ ترافیک در مدارس ابتدایی مرکزی همزمان با آغاز برنامه های این سند توزیع شده است.

وی افزود: در راستای انجام این برنامه ها در این هفته در 5 مدرسه اراک برنامه های فرهنگی وهنری توزیع کردن این اقلام به صورت نمادین به منظور آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ترافیک انجام می شود.

فتح آبادی با اشاره به تکالیف محوری برنامه 5 ماده 163 گفت: یکی از تکلیف های اساسی در این ماده کاهش 10 درصدی آمار تصادفات کشوری است و آنچه که طراحی این سند را از اهمیت ویژه ای برخوردار کرده اصلاح رفتارهای غیر قانونی و نواقص فنی ترافیک اراک و همچنین عملیاتی کردن این تکلیف قانونی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: در این سند بیشتر به نواقص فرهنگی ترافیک و توجه ویژه ای به حفظ و رعایت قانون و نصب علائم بصری پرداخته شده است و باید گفت شناسایی این نقاط قفط بستر فنی ندارد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon