ثبت نام ۲۲۰ هزار نفر برای دریافت بن کارت اعتباری


ثبت نام 220 هزار نفر برای دریافت بن کارت اعتباری

خبرگزاری تسنیم: مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف معاونت امور فرهنگی از اختصاص یارانه‌ها افزایش سرانه مطالعه در کشور، ایجاد عدالت در حمایت‌های فرهنگی، توجه به گروه‌های هدف اعم از دانشجویان، طلاب، اساتید و... بوده که در این راستا شاهد افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی ثبت‌نام کنندگان در مقایسه با سال گذشته بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ «همایون امیرزاده» مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعداد دانشجویان و طلاب ثبت‌نام کننده برای دریافت بن کارت یارانه‌ای در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: تا تاریخ 31 فروردین نزدیک به 220 هزار نفر از دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت یارانه‌ای ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود:‌ این تعداد متقاضی در مرحله اول ثبت نام مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند. در این مرحله 50 درصد از اعتبار بن کارت‌ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌کند. دانشجویان و طلابی که در این مرحله موفق به ثبت نام در سایت tibf.net شده‌اند، می‌توانند بن کارت‌های 60 هزار تومانی خود را در زمان برگزاری نمایشگاه دریافت کنند.

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان و طلاب برای ثبت نام در این مرحله گفت: این حمایت برای هدفمند ساختن یارانه فرهنگی انجام شده است و در مقایسه با سال گذشته از نظر میران اعتبار و تعداد ثبت‌نام کنندگان 20 تا 25 درصد افزایش داشته‌ است. هدف معاونت امور فرهنگی از اختصاص این یارانه‌ها افزایش سرانه مطالعه در کشور، ایجاد عدالت در حمایت‌های فرهنگی، توجه به گروه‌های هدف اعم از دانشجویان، طلاب، اساتید و... بوده است.

امیرزاده درباره احتمال ثبت‌نام از متقاضایان در مرحله دوم گفت: با توجه به اینکه ظرفیت اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرحله اول به سقف تعیین شده رسیده است، دیگر امکان ثبت نام وجود ندارد. البته در صورت مشارکت دیگر نهادها امکان ثبت نام از دانشجویان و طلاب فراهم می‌شود. انتظار داریم سایر نهادها و ارگان‌ها با مشارکت خود در افزایش تعداد دریافت کنندگان بن کارت‌های اعتباری کمک کنند.

وی تصریح کرد: اگر چه این بن کارت‌های اعتباری در ایام نمایشگاه صادر می‌شوند اما خارج از ایام نمایشگاه نیز اعتبار خواهند داشت.

هم‌چنین تحویل غرفه‌ها در بخش ناشران دانشگاهی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 3 اردیهبشت‌ آغاز می‌شود. بنابر اعلام کمیته ناشران دانشگاهی این رویداد، ناشران حاضر در این بخش از امروز یک‌شنبه  31 فروردین می‌توانند با مراجعه حضوری فیش اجاره‌بهای غرفه خود را دریافت کنند.

در این دوره بیش از 500 ناشر در بخش دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند که قرار است در بیش از 450 غرفه در فضای هفت هزار متر مربع و در 9 سالن (از سالن 12 تا 21) نمایشگاه کتاب مستقر شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران