رحیم‌پور ازغدی: حکومت بحرین یک دیکتاتوری عقب‌مانده و خانوادگی است

رحیم‌پور ازغدی: حکومت بحرین یک دیکتاتوری عقب‌مانده و خانوادگی است

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب بحرین گفت: مردم بحرین مخالف دیکتاتوری عقب‌مانده خانوادگی حاضر در بحرین است، زیرا آنها نه به‌دنبال احقاق دموکراسی و نه حقوق شرعی مردم بحرین هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدحسن رحیم‌پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تقدیر از شیخ عیسی قاسم که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای مظلوم انتفاضه بحرین و سایر شهدای شیعه و سنی کشورهای مسلمان اظهار داشت:  انقلابیون بحرین و مردمی که در خیابان‌های بحرین به میدان آمدند، نسبت به جمعیت چند هزار نفری این کشور تعداد قابل توجهی هستند و جمعیتی که تاکنون شهید شدند، به‌نسبت جمعیت چند هزار نفری این کشور زیادند.

وی با بیان اینکه از نظر درصد، هیچ ملتی در کشورهای اسلامی به‌اندازه مردم بحرین برای مبارزه و انتفاضه شرکت نکرده‌اند و تقریباً کل آنها به میدان آمده‌اند، تصریح کرد: مدتی قبل مردم بحرین که در پاسخ به ندای علمای شیعه به میدان آمدند، چیزی نزدیک به نیم میلیون جمعیت بودند و این بیانگر حضور 60 درصد کل بحرین در این اجتماعات بود و این درحالی بود که نیمی از جمعیت این کشور بحرینی نیستند و برای تغییر بافت مذهبی این کشور از خارج به بحرین آمده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بحرین از اولین مراکز اسلام و اهل‌بیت(ع) است، یادآور شد: بسیاری از علمای بزرگ شیعه در این منطقه که از نظر جغرافیایی از بصره تا عمان بوده است، متولد شدند و مردم بحرین نیز عمدتاً شیعه هستند. به همین دلیل این اتهامی که دولت‌مردان بحرین اعلام می‌کنند که ایران می‌خواهد شیعه‌گری را وارد بحرین کند، هیچ ریشه علمی و تاریخی ندارد و قبل از انقلاب اسلامی مردم بحرین شیعه بودند و شیعه بودن آنها مربوط به انقلاب اسلامی نیست و این ادعا، خلاف واقعیت است زیرا تشیع در بحرین ربطی به انقلاب اسلامی ایران ندارد.

رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه مردم و مبارزان بحرینی در مبارزات خود حتی یک بار نیز از مذهب حرف نزدند، بلکه آنها خواستار حقوق حقه خود به‌عنوان یک انسان هستند، اضافه کرد: مسئله شیعه و سنی و اختلافات شیعه و سنی در این مبارزات مسائلی است که از طرف حکومت بحرین مطرح می‌شود و این مسئله هرگز از طرف انقلابیون بحرین و مردم مطرح نشده است، بلکه آنها با شعار لا شیعه و لا سنی به میدان می‌آیند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اتهامات حکومت بحرین به شیعیان و انقلابیون بحرین تصریح کرد: آنها اعلام می‌کنند این مبارزات و انقلاب حاضر در بحرین به‌دلیل اختلاف بین شیعه و سنی است و هدف آن براندازی است و همچنین دخالت‌های ایران و تلاش این کشور برای ورود شیعه‌گری به بحرین زمینه این تحرکات را مهیا کرده و این درحالی است که با وجود ظلمهای فراوانی که از طرف کشورهای دیگر از جمله عربستان به مردم بحرین صورت می‌گیرد، این ظلم‌ها خلاف شریعت اسلام و هرگونه حقوق یک انسان مسلمان است.

وی با تأکید بر اینکه حاکمان بحرین حتی سلفی هم نیستند، گفت: این افراد لاییک هستند و دلارهای نفتی را هزینه می‌کنند تا برخی از سلفی‌ها با ایجاد جنگ‌هایی مردم و افکار عمومی را سرگرم کنند و آنها مثل شاه ایران به‌دنبال خوش‌گذرانی خود هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه اختلاف بین شیعه و سنی به‌‌عنوان تاکتیکی برای سرکوب بیداری اسلامی در منطقه مورد استفاده مخالفان بیداری اسلامی است، اظهار داشت: حاکمان بحرین اگر چنین اتهاماتی را به انقلابیون وارد می‌کنند، پاسخ دهند چرا اقلیتی باید 200 سال به اکثریت حکومت کنند و هیچ حق و حقوقی حتی براساس اصول دموکراتیک حکومت خود به آنها قائل نشود و مدام این افراد را تحت شکنجه قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شخصیت شیخ عیسی قاسم گفت: شیخ عیسی قاسم از سال 50 و چند سال قبل از وقوع انقلاب اسلامی ایران و وقتی کشور بحرین اعلام استقلال صوری کرد، مشغول فعالیت‌های مذهبی در بحرین بود و قبل از سفر به ایران، مشاور دینی مجلس بحرین و از سال 50 رئیس مجلس بحرین در دور اول بود و پس از سفر به ایران به عنوان خطیب مسجد امام صادق(ع) بحرین منصوب شد و اینکه ادعا می‌کنند او از طرف ایران مأمور است تا شیعه‌گری را در بحرین رواج دهد و یا اینکه امام(ره) او را به بحرین فرستاده است، دروغ‌های تاریخی هستند که ریشه تاریخی ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دیدگاه‌های رهبر مبارزان بحرینی اضافه کرد: شیخ عیسی قاسم حتی مانند برخی علمای دیگر اجازه جنگ مسلحانه علیه حاکمان بحرین را نداده و نگفته که ما می‌خواهیم حکومت اسلامی در بحرین تشکیل دهیم بلکه از حاکمان این کشور می‌خواهیم به قوانین عمل کنند و حداقل قوانین سازمان ملل را در مورد مردم خود رعایت کنند و در این مسیر تنها راه اصلاحات کلی و سیاسی کشور را از طریق مسالمت آمیز خواستار شده است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه او معتقد است هر نفر که در بحرین زندگی می‌کند، باید حق یک رأی داشته باشد، گفت: این شعار انقلاب اسلامی هم هست، چیزی که مردم در لیبی، بحرین، مصر، تونس، فلسطین، عراق و پاکستان خواستار آن هستند، داشتن حق رأی برای همه افراد است و شعار همه دولت‌های اسلامی همین مسئله است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اقلیت نیز در همه کشورهای اسلامی دارای حق و حقوقی هستند که باید به آن احترام گزارد، گفت: اقلیت در مسائل شخصی و در مسائل اجتماعی تابع شرایط کشور خود هستند، به‌عنوان مثال برادران شافعی و حنفی ما در ایران در امور شخصی خود در دادگاه‌های خودشان و طبق حکم شافعی و حنفی محاکمه می‌شود اما در مسائل اجتماعی تابع قوانین کشورند زیرا این قوانین در مجلسی که همه گروه‌ها در آن نماینده دارند، تصویب می‌شود. اما بدخواهان اسلام نگذاشتند این اتفاق در سوریه رخ دهد و در بحرین اجازه همچنین کاری را نمی‌دهند و در سوریه به‌جای برگزاری انتخابات مسابقه بریدن سر مسلمانان راه انداختند، در عراق نیز با انجام ترورها و بمب‌گذاری‌های مختلف این مسئله را نپذیرفتند، حتی در مصر نیز این مسئله را قبول نکردند در حالی که اخوان المسلمین سنی بود و شیعه نبود.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان مسلمانان و به‌ویژه آمریکا و هم‌پیمانانش و اسرائیل به هیچ قانونی حتی به قوانین و اصول دموکراسی خودشان احترام نمی‌گزارند، تأکید کرد: دولت‌مردان بحرینی نیمه‌شب به خانه شیخ عیسی قاسم حمله می‌کنند، به خانواده‌اش بی‌احترامی و او را پس از کتک زدن به زندان می‌برند، در حالی که او بارها اعلام کرده که قصد براندازی ندارد و تنها مبارزه مسالمت آمیز برای احقاق حقوق مردم را دنبال می‌کند.

*** همکاری تکفیری‌ها و صهیونیسم در کشورهای مسلمان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در حوادث اخیری که در کشورهای اسلامی رخ می‌دهد، تکفیری‌ها و صهیونیسم کنار هم فعالیت می‌کنند، گفت: آنها در حالی ادعای اسلام جهادی دارند که عملیات انتحاری‌شان علیه مردم عادی است، نه رژیم صهیونیستی و حتی مجروحان آنها در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه بیداری اسلامی تمام نخواهد شد و سرکوب مسلمانان آتشی زیر خاکستر است، گفت: رژیم شاه در سال 1342 فکر می‌کرد با تبعید امام و کشتار و زندانی کردن مردم، انقلاب اسلامی ایران را خاموش کرده اما همان‌طور که دیدید انقلاب تمام نشده و چند سال بعد به وقوع پیوست، آنها نیز فکر می‌کنند بیداری اسلامی تمام شده است اما بیداری اسلامی تمام‌نشدنی است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه برخی از علمای سنی اگر قوی و محکم پای کار بیایند و مرزبندی‌شان بین سنی و تکفیری‌ها را مشخص کنند، این حربه از دست آنها خارج می‌شود، گفت: آمریکا، اسرائیل و عربستان می‌خواهند طوری وانمود کنند که سنی با تکفیری برابر است و همین‌ها در سوریه، بحرین و یمن جنگ مذهبی راه انداختند. انقلاب‌های مردم ابتدا بیداری اسلامی بود اما این دولت‌ها با تزریق پول خود و با استفاده از تکفیری‌ها تلاش می‌کنند این مسئله را طولانی‌مدت کرده تا ملت‌ها نسبت به آن تردید کنند.

*** بهار عربی به زمستان عربی تبدیل شد اما بیداری اسلامی ادامه خواهد داشت

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز بهار عربی به زمستان و خزان عربی تبدیل شد اما بیداری اسلامی بین سنی و شیعه خود ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مطالبات مردم بحرین از حکمرانان این کشور خاطرنشان کرد: مردم بحرین مخالف دیکتاتوری عقب‌مانده خانوادگی حاضر در بحرین است. زیرا آنها نه به‌دنبال احقاق دموکراسی و نه حقوق شرعی مردم بحرین هستند و همه مردم نیز به دیکتاتوری آنها اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه چرا نسبت به نبود دموکراسی در عربستان اعتراضی نمی‌شود در حالی که این کشور حقوق مسلم مردم خود را نمی‌پردازد، ادامه داد: بحرین اولین کشوری است که نفت در آن کشف شده است، زمانی که کشور بحرین حاکمیت خود را از ایران جدا کرد، اولین کشوری که آن را به رسمیت شناخت ایران بود زیرا حاکم این دو کشور، هر دو انگلیسی‌ بودند. بحرین اولین پایگاه ناوگان آمریکاست و حتی آمریکا هنگامی که تظاهرات مردمی بحرین شدت گرفت، صریحاً علیه مردم بحرین موضع نگرفت و این به‌دلیل ترس از مردم بحرین بود زیرا  پایگاه نظامی‌اش نیز مورد حمله قرار می‌گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اخوان المسلمین هم با وجود آنکه به آنها گفته شد به آمریکا اعتماد نکنید، به این کشور اعتماد کردند و با اینکه از آنها خواسته شده بود درباره فلسطین کوتاه نیایید، به‌جای قطع رابطه با اسرائیل و ابطال کمپ دیوید، رابطه خود را با سوریه قطع کرد، مرسی به عربستان رفت تا بگوید ما با شما هستیم اما همین عربستان زمینه اتفاقات اخیر را در این کشور مهیا کرد.

*** بحرین مستقیم دست انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و عربستان است

رحیم‌پور ازغدی افزود: حکومت بحرین امروز مستقیم دست انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و عربستان است و حتی بالاسر بازجویان بحرینی سربازان انگلیسی حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه در بحرین مسئله اختلاف سنی و شیعه نیست بلکه مسئله وجود تکفیری‌ها و قرائت خاص آنها از مذهب است، گفت: تکفیری‌ها قرائت خاصی از یکی از مذاهب سنی دارند که حتی سایر مذاهب اسلامی را مسلمان نمی‌دانند حتی همه حنبلی‌ها و حنابله‌ را هم قبول ندارند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروزه بحرین تحت اشغال ارتش عربستان است، نیروهایی از پاکستان، امارات، اردن، در این کشور وجود دارد و حاکمان بحرین آنها را به این کشور آورده‌اند و به‌بهانه دادن پول و زمین، آنها را در این کشور ساکن کردند.

وی تغییر تاریخ بحرین را یکی از اهداف موجود حاکمان بحرین در این حوادث اعلام کرد و گفت: اگر عربستان، اردن، قطر و امارات نباشند، اسرائیل حتی شش ماه نیز نمی‌تواند دوام بیاورد.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به تهمت‌هایی که به مبارزان بحرینی و ایران درباره حوادث بحرین زده می‌شود، گفت: ملت‌های مسلمان جهان از مدل انقلاب اسلامی برای حاکمیت عدالت در جهان الگو گرفتند، بنابراین  ملت‌های مسلمان جهان با اعتقاد به الگوی انقلاب اسلامی ایران و مبارزه آن در برابر رژیم ستم‌شاهی و استکبار قیام می‌کنند زیرا متوجه شده‌اند می‌توان در برابر زورگوها قیام کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon