سبک زندگی حضرت زهرا(س) برای جوانان ترسیم شود


سبک زندگی حضرت زهرا(س) برای جوانان ترسیم شود

خبرگزاری تسنیم:رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: باید سبک زندگی حضزت زهرا(س) برای جوانان جامعه ترسیم شود تا بتوانند با الگو گیری از این حضرت(س) مسیر زندگی خود را مشخص کنند.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) شخصیتی است که از جهات گوناگون می‌توان درباره ایشان مطالعه و تامل کرد، اظهار کرد: یکی از جنبه‌هایی که می‌توان درباره حضرت زهرا (س) به آن پرداخت چهره ملکوتی حضرت بوده چرا که او کوثر قرآن است و عصمت دارد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه حضرت زهرا (س) هدیه خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) است و سوره‌ای درشان این بانوی گرامی نازل شده است، افزود: بعد شخصیتی حضرت زهرا (س) دارای یک بعد شخصیتی انسانی است که مثل همه انسان ها زندگی می کند.

وی تصریح کرد: چهره شخصیتی حضرت زهرا (س) به عصمت، علم مطلق و عبادت مخلصانه او برمی گردد خدا حضرت زهرا (س) را زهرا نامید چرا که در هنگام عبادت نور وجودی ایشان دنیا را روشن می‌کرد.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه باید با  الگوگیری از حضرت زهرا(س) و رعایت احکام خود را  به ایشان نزدیک کنیم، خاطرنشان کرد: در راستای الگوگیری اگر حضرت زهرا (س) به جهت عصمت فکر گناه را ندارد ما باید سعی کنیم تا مرتکب گناه نشویم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به روایت امام عصر مبنی بر الگو قرار دادن حضرت زهرا (س)، گفت: کسی می‌تواند الگو باشد که کامل‌ترین امتیازات را داشته و در سطح جامعه بشری از همه کامل‌تر باشد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با تاکید براینکه باید همواره قله‌ای را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: هر چقدر هم دستیابی به قله‌ها ناممکن باشد برای پیشرفت باید تلاش خود را داشته باشیم تا حداقل به سمت قله حرکت کنیم و در حد توان خودمان را به قله برسانیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon