روند درمان ماموستا مجتهدی در تهران تشریح شد


روند درمان ماموستا مجتهدی در تهران تشریح شد

خبرگزاری تسنیم: عضو تیم پزشکی معالج امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، وضعیت درمان وی را تشریح کرد.

رضا نجات در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، با بیان اینکه در روزهای گذشته حجت‌الاسلام علی یونسی مشاور ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولانی بودند که ضمن عیادت از ماموستا مجتهدی پیگیر روند درمان امام جمعه سنندج شدند، اظهار کرد: نماینده مقام معظم رهبری در ستاد اقامه نماز جمعه غرب کشور هرروز پیگیر روند درمان ماموستا مجتهدی است.

وی گفت: امام جمعه سنندج که در کردستان دچار خونریزی گوارشی از ناحیه معده شده بود با وجود زحمات فراوان و اقدامات درمانی مناسبی که تیم درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان کشیده بودند به تهران منتقل شد تا تیم فوق‌تخصصی تهران با دقت بیشتری بیمار را معاینه کنند.

این فوق‌تخصص ICU با اشاره به اینکه تیم درمان در تهران با تلاش و زحمات فراوان سعی کرد بدون نیاز به عمل جراحی خونریزی رگی را که سبب عارضه شده بود بند بیاورد، خاطرنشان کرد: در هنگام انتقال امام جمعه سنندج به بخش ICU ضمن کارگذاری تراشه (لوله تنفسی) به‌دستور ریاست بیمارستان تمامی امکانات آندوسکوپی را برای وی در بخش ICU فراهم کردیم.

وی افزود: به‌دلیل بزرگ بودن رگ خونریزی دهنده امکان بند آوردن خون بدون عمل جراحی با آندوسکوپی به نتیجه نرسید و تیم متخصص جراحی و متخصصین داخلی تصمیم به انتقال بیمار به اتاق عمل گرفتند.

نجات با یادآوری زحمات فراوان پیوندی، علیزاده، پیروی، انارکی، وثوقیان و فاطمی که اعضای تیم درمان امام جمعه سنندج هستند، اظهار کرد: در اتاق عمل و با وجود نگهداری بیمار در فشار پایین که با تلاش تک‌تک اعضای تیم صورت گرفت با توجه به اینکه چند رگ معدی خونریزی دهنده بودند به‌ناچار در ساعت 10 شب جمعه معده بیمار خارج شد.

وی گفت: به‌خواست خداوند و با وجود سن بالا و وارد شدن شوک شدید، خوشبختانه به‌جز مواردی از بی‌نظمی، قلب بیمار دچار مشکلی نشده است.

اطمینان ما به بهبود وضعیت ماموستا مجتهدی بیشتر شده است

این فوق‌تخصص ICU با بیان اینکه تیم درمان احتمال بروز یک واکنش التهابی همراه با ورود میکروب‌های دستگاه گوارش به داخل خون (سپسیس) را متعاقب عمل جراحی پیش‌بینی می‌کرد، افزود: این حالت در بیماران دچار خونریزی و شوک به‌طور معمول ایجاد می‌شود که خوشبختانه با مدیریت تیم درمان و پیش‌بینی و در نظر گرفتن تمامی جوانب این حالت با کمترین عوارض کنترل شده است.

وی اظهار کرد: هرچند عوارض عمل جراحی وجود دارد اما خوشبختانه از بعد از ظهر دیروز حال عمومی بیمار پایدارتر است.

نجات گفت: برای اینکه در بیمار درد و ناراحتی ناشی از عمل جراحی وجود نداشته باشد وی را در حالت خواب قرار داده‌ایم، تصریح کرد: به‌زودی ماموستا مجتهدی را از این حالت خارج می‌کنیم.

وی گفت: امام جمعه سنندج هرروز توسط تمام تیم درمان معاینه می‌شوند به‌طوری که هم اکنون وضعیت خیلی باثبات‌تری داشته و اطمینان ما به بهبودی ایشان بیشتر شده است.

این فوق‌تخصص ICU افزود: بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی با وجود کمبودهای موجود، خدماتی که به تمام اقشار جامعه ارائه می‌دهند در حد عالی است.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon