خط آهن قم ـ جمکران احیا می‌شود


خط آهن قم ـ جمکران احیا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: خط آهن قم ـ جمکران که به علت احداث بلوار پیامبر اعظم(ص) قطع شده بود، با صورت جلسه مشترک دستگاه های اداری استان قم و راه آهن، در مسیر احیا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، در جلسه مشترک میان دستگاه‌های اداری استان قم که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، حجت الاسلام بنایی، شهردار قم، محمد دلبری، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی، دلاوری معاون عمرانی استانداری قم و با حضور محسن پورسید آقایی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلام ایران برگزار گردید، احیاء خط آهن قم ـ جمکران مورد توافق قرار گرفت.

در این جلسه که با چندین مصوبه مهم برای عمران و آبادی قم همراه بود، کلیات احداث پایانه ترکیبی شمال قم برای ایجاد ایستگاه راه آهن متمرکز و جا نمایی ایستگاه راه آهن سریع السیر به همراه پایانه اتوبوس و تاکسی با اتصال مونوریل، مورد تصویب قرار گرفت و قرار شد مطالعات آن شروع و ظرف مدت شش ماه توجیه فنی و اقتصادی آن انجام شود.

دیوار کشی محوطه شهری راه آهن در داخل قم از دیگر مصوبات این جلسه بود که احداث دیواری به ارتفاع 80 سانتیمتر و 120 سانتیمتر نرده مورد تصویب واقع شد که این دیوار توسط شهرداری قم احداث می شود و همچنین تخصیص فضایی برای پاک خودروهای مسافرین راه آهن در جوار ایستگاه کنونی راه آهن نیز مورد قبول همه دستگاه های اداری قرار گرفت.

پرداخت مبلغ 40 میلیارد ریال از سوی راه آهن برای پل میثم از دیگر مصوبا تاین جلسه بود و اعضای جلسه با اتصال راه آهن از ایستگاه زواریون به منطقه سلفچگان با زیرسازی خط توسط استان و اجرای ریل توسط راه آهن، موافقت کردند تا نوبت به احیاء راه آهن قم جمکران رسید.

پس از جمع بندی بحث های مختلف بر سر راه آهن قم ـ جمکران، در نهایت مصوب شد که این خط دوباره احیاء شود و از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به صورت هم سطح عبور کند و از سوی دیگر تا زمان احداث تقاطع هم سطح با بلوار پیامبر اعظم، پل این مسیر بر روی رودخانه قم با طرح مصوب راه آهن برای رفت و آمد عابران پیاده، باز باشد.

همچنین در این جلسه با واگذاری و تخریب چند پلاک از املاک راه آهن در راه بلوار زینبیه برای بازگشایی این بلوار موافقت شد تا این مسیر با موافقت راه آهن، گشایش یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon