فتح: تلاش برای جلوگیری از فروپاشی روند سازش همچنان ادامه دارد

فتح: تلاش برای جلوگیری از فروپاشی روند سازش همچنان ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که تلاش‌ها برای نجات مذاکرات فلسطینی – اسرائیلی و جلوگیری از فروپاشی مذاکرات سازش همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشرق، «عزام الاحمد» امروز یکشنبه با «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر دیدار و درباره تحولات فلسطین از جمله مذاکرات به بن بست رسیده سازش گفت‌وگو کرد.

وی پس از این دیدار گفت که وزیر خارجه مصر را در جریان نتایج 4 دیدار اخیر بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تحت نظارت آمریکا قرار داده است.

وی افزود که قرار است امروز پنجمین دیدار دو طرف در راستای تلاش برای نجات مذاکرات سازش در قدس اشغالی برگزار شود.

الاحمد تصریح کرد که تحولات مربوط به مذاکرات سازش را با مصر پیگیری می‌کنند و همچنین تماس‌هایی بین مصر و آمریکا در همین رابطه برقرار است و توافقاتی درباره اجرای برخی طرح‌ها طی چند روز آینده به منظور جلوگیری از فروپاشی مذاکرات سازش همزمان با نزدیک شدن به مهلت تعیین شده مذاکرات در روز 29 آوریل (9 اردیبهشت)، بعمل آمده است. 

مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادسازی اسرای مرحله چهارم که قرار بود اخیرا آزاد شوند، باعث بوجود آمدن اختلافات بین مذاکره‌کنندگان فلسطینی و اسرائیل و به بن بست رسیدن مذاکرات سازش شده است و در حالی که رژیم صهیونیستی بر تمدید مذاکرات سازش به عنوان شرط آزادسازی اسرا اصرار داشت، رهبران فلسطینی این شرط را رد کردند و در نهایت نیز لیونی اعلام کرد که اجرای مرحله چهارم آزادسازی اسرای فلسطینی لغو شده است.

بر اساس این گزارش، رهبران فلسطینی نیز در واکنش به لغو آزادسازی اسرای فلسطینی، با پیوستن به 15 معاهده یا توافقنامه بین المللی موافقت کردند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی تهدید کرده است مجازات‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان اعمال می‌کند از جمله اینکه پرداخت درآمدهای مالیاتی به این تشکیلات را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان