پیوستن اوکراین به ناتو با واکنش روسیه روبرو خواهد شد


پیوستن اوکراین به ناتو با واکنش روسیه روبرو خواهد شد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد: گسترش بیشتر ناتو به سوی مرزهای روسیه ساختار کلی امنیت اروپا را دچار تغییر خواهد کرد و تهدیدی جدی علیه روسیه به شمار می رود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از صدای روسیه، دمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: گسترش بیش از پیش ناتو به سوی مرزهای ناتو با واکنش مسکو روبرو خواهد شد و این مساله تهدید جدی علیه امنیت روسیه خواهد بود.

بر اساس این گزارش پسکوف در خصوص ابعاد گسترش ناتو افزود: اگر این سازمان (ناتو) به مرزهای ما نزدیک تر شود، طبیعتا روسیه مجبور خواهد بود تا اقداماتی را برای تامین امنیت خود انجام دهد.

وی در ادامه گفت: بنابر این بیایید امیدوار باشیم که صدای مردم در شرق اوکراین شنیده شده است. باید امیدوار باشیم که غرب این مساله را بفهمد که این یک صدای مستقل است نه عقیده ای که از سوی مسکو دیکته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که آینده سیاسی و نظامی اوکراین در گرو پیوستن به ناتو نباشد. اوکراین در سال 2010 میلادی سیاستی را مبنی بر عدم پیوستن به ناتو اتخاذ کرده است. در سال 2012 میلادی اوکراین و روسیه بیانیه راهبردی و استراتژیکی را برای همکاری و مشارکت امضا کردند که بر اساس آن اوکراین از پیوستن به ناتو خودداری خواهد کرد.

پوتین ماه گذشته آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با ناتو اعلام کرد ولی بر این مساله تاکید نمود که مسکو مخالف حضور ناتو در مرزهای تاریخی روسیه است.

گرجستان و اوکراین برای سال های زیادی است که در حال مذاکره و رایزنی برای پیوستن به ناتو هستند. تحولات اخیر اوکراین و اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود موجب افزایش نگرانی کشورهای شرق اروپا شده و این کشورها از ناتو خواسته اند تا حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دهد.
انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان