عبدالله عبدالله پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان است

عبدالله عبدالله پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان است

خبرگزاری تسنیم: در حالی که حدود ۵۰ درصد آرای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان شمارش شده است وزیر خارجه سابق این کشور همچنان پیشتاز است ولی هنوز اکثریت آرا را کسب نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان که امروز یک‌شنبه منتشر شده نشان می‌دهد که پس از شمارش حدود 50 درصد آرا در 34 ولایت، عبدالله عبدالله وزیر خارجه سابق افغانستان 44/4 درصد کل آرا را کسب کرده است. اشرف غنی دیگر نامزد انتخابات نیز 33/2 درصد کل آرا را تاکنون به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش در صورتی که هیچ‌یک از نامزدها نتواند بیش از 50 درصد آرا را کسب کند انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

زلمی رسول که از سوی برادران کرزی حمایت می‌شود تاکنون کمتر از 10/4 درصد آرا را کسب کرده است. انتخابات 5 آوریل [16 فروردین ماه] نخستین انتقال قدرت سیاسی در افغانستان به‌صورت دموکراتیک پس از گذشت 12 سال از ریاست جمهوری حامد کرزی به شمار می‌رود.

رهبران جهان از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرده‌اند. حدود 60  درصد از 12 میلیون واجد شرایط رأی‌دهی در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

انتخابات افغانستان در شرایطی برگزار شده که مأموریت نیروهای خارجی در این کشور اواخر امسال به پایان خواهد رسید و هنوز تکلیف پیمان امنیتی کابل و واشنگتن روشن نشده است. حامد کرزی حاضر نشد علی‌رغم فشارهای شدید کاخ سفید این پیمان را امضا کند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان