همایش بانوی آفتاب در اردبیل برگزار شد


همایش بانوی آفتاب در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: همزمان با سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) همایش بانوی آفتاب باحضور بانوان و مادران در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اردبیل، در این همایش که در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان اظهار کرد: توسعه استان در سایه استفاده از توان بالقوه زنان میسر است و باید از توانمندی های زنان در حوزه های مختلف بهره کامل گرفته شود.

ماریا موسوی تصریح کرد: تغییر دیدگاه نسبت به زنان با همکاری و هماهنگی قوای سه گانه و مردم میسر می شود و این می تواند در تعیین مسیر توسعه استان تاثیرگذار باشد.

وی تشکیل سازمان های مردم نهاد سمن ها در حوزه زنان را از جمله ضرورت ها خواند و از فعالیت 16 سمن در حوزه زنان و خانواده در استان اردبیل خبر داد.

مشاور استاندار افزود: سمن ها به عنوان بازوان دولت می توانند با توانمندی هایی که دارند در جهت رفع مشکلات بانوان در بخش های مختلف تلاش کنند.

وی با اشاره به فعالیت 495 تعاونی بانوان در استان اردبیل گفت: تلاش برای جذب سرمایه گذار و حمایت از تعاونی های تولیدی زنان می تواند به توسعه اشتغال و کارآفرینی در بین زنان توانمند استان کمک کند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل بیان کرد: در حال حاضر اکثر کانون‌های فرهنگی و اجتماعی زنان که در یک دهه اخیر فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند، غیر‌فعال هستند.

موسوی اظهار کرد: در حال حاضر تنها دو کانون فرهنگی و اجتماعی زنان در این استان فعال هستند و از 495 تعاونی بانوان هم حدود 165 تعاونی در ایجاد اشتغال و کار‌آفرینی بانوان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در دولت تدبیر و امید و در یک برنامه میان مدت و بلند مدت تلاش می‌کنیم تا فعالیت بانوان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تقویت شود تا شان و جایگاه آن ها بیش از گذشته ارتقا یابد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری افزود: با توجه به این که  حدود 60 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می‌دهند باید با ایجاد و تقویت تعاونی‌ها و مجموعه‌های غیر‌دولتی نسبت به ایجاد اشتغال آن ها همت کنیم.

موسوی با اشاره به حمایت جدی را از تشکیل بازارچه‌های ویژه فروش صنایع دستی و محصولات اقتصادی زنان تاکید کرد: اولویت در این کار، با زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است که با حداقل سرمایه می‌توان فرصت اشتغال آن ها را  فراهم کرد.

وی از تدوین دایر‌ة‌المعارف ویژه زنان و تاسیس انجمن‌های کار‌آفرینی بانوان خبر داد و گفت: امیدواریم با این حرکت‌ها ی انقلابی ، بستر بروز و ظهور توانمندی بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم آید.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان تشریح کرد: همزمان با میلاد ریحانة‌النبی، نمایشگاه توانمندی بانوان در اردبیل راه‌اندازی می شود و جشن بانوی کوثر نیز با حضور بانوان در مناطق مختلف استان برگزار می شود.

موسوی افزود: ما در تداوم احیای هویت ملی و اسلامی باید تلاش همه جانبه‌ای را انجام دهیم تا بر اساس معیارهای دینی و اسلامی بتوان حضور پر‌رنگ بانوان را در عرصه‌های مختلف شاهد بود.

در این مراسم از 35 بانوی فعال استان اردبیل در عرصه های مختلف قدردانی و سپس در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اردبیل نمایشگاه توانمندی بانوان استان اردبیل گشایش یافت.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon