جامعه جوان کشور از فرهنگ کتاب و مطالعه فاصله گرفته است


جامعه جوان کشور از فرهنگ کتاب و مطالعه فاصله گرفته است

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: جامعه جوان ما از فرهنگ کتاب و مطالعه فاصله گرفته و ضرورت دارد این خلاء به نحو شایسته برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در سال 93 اظهار کرد: باید جذابیت های کتابخوانی و دسترسی راحت مردم به کتاب را فراهم کنیم چرا که امروز خرید کتاب به دلیل قیمت بالای آن اغلب در سبد خرید خانوارها نیست.

وی با بیان اینکه یکی از بسترهای خوب توسعه علم و آگاهی در جامعه خواندن کتاب و مطالعه روزنامه است، افزود: نباید این امر از فرایند زندگی مردم به ویزه جوانان و نوجوانان حذف شود.

عاملی ضرورت راه اندازی کتابخانه های سیار توسعه ایستگاه های مطالعه و تقویت امر مطالعه مفید را بیان کرد و گفت: بهتر است خانواده ها از این ظرفیت در تقویت امر مهم تربیت فرزندان خودشان استفاده کنند تا مبادا جامعه و خانواده های ما از استراتژی تربیتی غافل بوده و از بایدها و نبایدها مغفول بماند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تاکید بر حل مسائل فرهنگی با نگاه مدبرانه و هوشیاری کامل در یک فرایند مستمر بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی به حداقل رسیده و آسیب ها نیز جای خود را به روش های اصلاح و ترمیم شایسته بدهد.

عاملی با اشاره به نامگذاری سال با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: با تعامل همه جانبه دستگاه های فرهنگی امر خطیر توسعه حوزه فرهنگ اتفاق می افتد و بیش از هر زمان دیگر فضایی فراهم می شود تا بتوان امر خطیر فرهنگ را به یک سامان واقعی رساند.

امام جمعه اردبیل حل مشکلات اقتصادی کشور را منوط به اصلاح برخی شیوه های غلط معیشتی با فرهنگ سازی مناسب دانست و گفت: باید فرهنگ قناعت، صرفه جویی، دور شدن از تجملات، ساده زیستن و نگهداشتن پول ها به شکل جامد و راکد از سوی سرمایه گذاران در بانک ها خارج شده و سرمایه های مردم در چرخه تولید و کارآفرینی به کار گیری شود و از کاربست آن در منافع شخصی جلوگیری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، از تداوم برنامه میان مدت در برگزاری همایش ها و کنکره ها برای مفاخر و بزرگان این خطه در امسال خبر داد و افزود: اول خرداد کنکره ملی آیت الله مشگینی در اردبیل برگزار می شود تا  ابعاد شخصیتی و زندگی این عالم وارسته بیش از گذشته تبیین و تشریح شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon