نمایشگاه سراسری کتاب در اردبیل برگزار می شود


نمایشگاه سراسری کتاب در اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ مصمم هستیم با همکاری و مشارکت تمامی دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان اردبیل نمایشگاه سراسری کتاب را در این استان و در فصل تابستان برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل که با حضور اعضا در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته به دلایل مختلف این نمایشگاه برگزار نشد ولی امسال مصمم هستیم تا نمایشگاه کتاب را با حضور ناشران سراسر کشور با شایستگی برگزار کرده و علاقه مندان را از این موهبت فرهنگی بهره مند کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار این اتفاق مهم فرهنگی در استان ما آمادگی داریم ایستگاه های موقت مطالعه و کتابخانه های سیار را در جای جای استان اردبیل راه اندازی کنیم تا همه بتوانند  از امکانات کتاب و کتابخوانی استفاده کنند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اهمیت نامگذاری سال و برخی جهت گیری های مناسب فرهنگی در حل مشکلات و چالش های این بخش افزود: کار فرهنگی یک کار فرابخشی و گسترده است که همه باید در تامین زیرساخت های آن و اقدام مستمر برای بهبود وضعیت فرهنگی رفع چالش هاو نگرانی ها در این حوزه اقدام کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: ما اگر می خواهیم بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مان را برطرف کنیم باید سرمایه گذاری محسوسی را در حوزه فرهنگی انجام دهیم تا این نگرانی ها و چالش ها برطرف شود.

خدابخش از فرهنگ به عنوان پشتوانه اصلاح جامعه در نگرش ها و باورهای حقیقی یاد کرد و گفت: در این زمینه باید صدا وسیما و رسانه ها، آموزش و پرورش یک حرکت جهادی را آغاز کنند چرا که با گسترش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی می توان چالش های فرهنگی را یکی پس از دیگری برطرف کرد.

رئیس شورای اداری استان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی یک ظرفیت خوب و مناسب است که چالش های این حوزه را به دقت رصد کنیم و در این مسیر ضرورت دارد همه دستگاه ها کمک کنند تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی جامعه عمل بپوشد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon