اصراری بر ادامه مذاکرات هسته‌ای در صورت خُلف وعده ۱+۵ نخواهیم داشت

اصراری بر ادامه مذاکرات هسته‌ای در صورت خُلف وعده 1+5 نخواهیم داشت

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: چنانچه گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای خُلف وعده کند جمهوری اسلامی ایران اصراری به ادامه مذاکرات نخواهد داشت و در کوتاه‌ترین زمان به سایر فناوری‌های هسته‌ای دست خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امشب طی سخنانی در دیدار وابستگان نظامی ضمن گرامی‌داشتن 29 فروردین روز ارتش اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای سیاست‌ها و راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم ارتباط نیروهای مسلح با همتایان خود این افتخار را دارد که نیروی زمینی ارتش برای ششمین سال پیاپی میزبان میهمانان نظامی مقیم خارجی است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند روابط نظامی شایسته‌ای را با ارتش کشورهای دوست برقرار کند و با برگزاری نشست‌های مشترک و نزدیک در جهت صلح و امنیت در منطقه و جهان گام بردارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در سالی که گذشته جهان شاهد رویدادهای مهمی بوده است، اظهار داشت: اما متأسفانه همچنان شاهد هستیم که عده‌ای خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شده‌اند؛ متأسفانه مسلمانان از میانمار گرفته تا افغانستان، از عراق تا سوریه و از فلسطین تا شرق اروپا تحت ظلم و ستم هستند و جامعه جهانی هیچ تلاشی در جهت رفع این ظلم و ستم نمی‌کند.

پوردستان تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که راهبردهای نادرست کشورهای به‌ظاهر متمدن نه‌تنها کمکی به صلح منطقه نکرده بلکه ما شاهد روزافزون شدن آتش اختلافات در جهان هستیم.

وی ادامه داد: مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که با تمامی ظرفیت‌های خود حاضرند با همکاری سازنده و احترام متقابل با سایر کشورها به حل ریشه‌ای مناقشات در جهت تحکیم صلح و دوستی در منطقه و جهان بپردازند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ملت ایران بارها با اتکا به باورهای دینی و بر اساس فتوای مرجع عالیقدر و رهبر معظم و معزز انقلاب اعلام کرده که مخالف استفاده از سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی است و به‌کارگیری آن را نه‌تنها برای ایران بلکه برای سایر کشورها مخالف و مغایر اصول امنیت جهانی می‌داند، خاطرنشان کرد: قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متکی بر نقش فرهنگ غنی و تکیه بر دانش بومی است و به هیچ وجه نیاز به سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای را در خود نمی‌بیند چرا که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر سلاح‌های بومی و توانمند خود قادر به دفع تجاوز از سوی هر کشوری است و نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد.

پوردستان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران ــ از دارو گرفته تا قطعات نوین ــ اقدامی ناجوانمردانه و به‌دور از اصول دموکراسی است.

وی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: استقبال جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات و توافق هسته‌ای از موضع قدرت و عزت در زمانی صورت گرفت که ایران به چرخه فناوری هسته‌ای دست یافته بود و صرفاً جهت همکاری و شفاف‌سازی جامعه جهانی با کشورهای گروه 1+5 وارد مذاکره شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بر همین اساس خاطرنشان کرد: پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد توافق ژنو اولاً در راستای وفای به عهد بر اصول دینی و انسانی و ثانیاً اثبات حُسن‌نیت ایران به پایداری بر جهان آری از خشونت صورت گرفته و بدیهی است که پایبندی به توافق ژنو امری دوسویه است و چنانچه طرف مقابل خُلف وعده کند جمهوری اسلامی ایران نیز اصراری به ادامه مذاکرات نخواهد داشت و در کوتاه‌ترین زمان به سایر فناوری‌های هسته‌ای دست خواهد یافت.

پوردستان افزود: همه می‌دانیم که دولت آمریکا تحت فشارهای رژیم صهیونیستی اراده و اختیار کافی برای پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای را نداشته است و تلاش می‌کند با بهانه‌تراشی مسیر مذاکرات را به بن‌بست هدایت کند؛ همچنین مخالفین جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیز با هراس از عادی شدن روابط ایران با غرب و از دست رفتن نقش کاذب آنها تلاش خود را در جهت شکست مذاکرات برنامه‌ریزی می‌کنند و گام‌های خود را برمی‌دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از تروریست ضربه خورده است، خاطرنشان کرد: قدرت‌های سلطه‌جو با صرف هزینه‌های گزاف جریان‌های تکفیری و تروریستی را در کشورهای اسلامی سازمان می‌دهند تا این کشورها درگیر مسائل قومی و مذهبی شده و چهره‌ای خشن از اسلام در جهان نیز منتشر شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امنیت و رفاه بیشتر در گروی تعامل و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است، تصریح کرد: امروزه هیچ دولت و ملتی قادر به تأمین امنیت خود و جهان به‌تنهایی نیست و تأمین این امنیت در گروی همکاری‌های گسترده و جهانی است، پس برای دستیابی به صلح پایدار و جهانی آری از خشونت باید منافع سایر کشورها و بازیگران منطقه‌ای را مدنظر قرار دهیم که در این شرایط است که می‌شود به صلح پایدار رسید.

پوردستان در پایان تأکید کرد: نیروهای قدرتمند مسلح ایران آمادگی دارند در راستای راهبردهای کلان نظام همکاری مثبت، حسن‌نیت را با نیروهای مسلح سایر کشورها داشته باشند و مناسبات دوجانبه و چندجانبه برقرار کنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon