بازداشت ۱۶ فلسطینی در درگیری‌های مسجد الاقصی

بازداشت 16 فلسطینی در درگیری‌های مسجد الاقصی

خبرگزاری تسنیم: نظامیان رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه ضمن یورش به مسجد الاقصی در روز "عید پاک" ۱۶ فلسطینی را در این مکان مقدس بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه 16 فلسطینی را در داخل محوطه مسجد الاقصی دستگیر کردند. نظامیان اسرائیلی ضمن حمله به نمازگزاران فلسطینی و درگیری با آنها، مانع اقامه نماز در مسجد الاقصی شدند.

سخنگوی پلیس اسرائیل اعلام کرد که نیروهای پلیس با استفاده از بمبهای صوتی و گازهای اشک‌آور ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان فلسطینی را که به‌سمت نظامیان اسرائیلی سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کردند متفرق کرد.

سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گزارش داد که در این درگیری‌ها دو نیروی پلیس و پنج فلسطینی زخمی شدند.

درگیری امروز در مسجد الاقصی همزمان با سالروز "عید پاک" هنگامی بالا گرفت که فلسطینیان مانع تلاش نظامیان صهیونیست برای بیرون کردن مسلمانان و نمازگزاران از مسجد الاقصی شده بودند.

نظامیان صهیونیست همچنین با اعمال محدودیت شدید برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی، صدها نفر از زنان و مردان زیر 50 سال را از به‌جا آوردن نماز منع کردند.

منابع محلی در داخل مسجد الاقصی گفتند که نیروهای اشغالگر اعم از نیروهای پلیس و نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند و درگیری بین آنها با نمازگزاران فلسطینی حاضر در این مسجد که سعی داشتند با آنها مقابله کنند، رخ داد.

بر پایه این گزارش، نیروهای اشغالگر قدس همچنین صبح امروز به "فیگلین" عضو کنست و 30 تن دیگر از شهرک نشینان افراطی اجازه دادند تا به مسجد الاقصی یورش برده مراسم تلمودی را در صحن‌های مسجد الاقصی به‌جا آورند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان