مصرف آب ۳۸ درصد مردم اصفهان بیش از الگو کشور است


مصرف آب 38 درصد مردم اصفهان بیش از الگو کشور است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:۶۲ درصد مردم اصفهان زیر ۲۰ متر مکعب آب مصرف می‌کنند اما ۳۴ درصد نیز ۲۰ تا ۴۰ متر مکعب استفاده کرده و تنها ۴ درصد از مردم بیش از ۴۰ متر مکعب آب مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از شرکت آب و فاضلاب اصفهان، هاشم امینی برخورد با مشترکان پرمصرف را ضروری دانست و اظهار کرد: مردم مردم در سال ابتدایی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در زمینه کاهش مصرف همکاری کرده و در آن زمان 3 درصد کاهش مصرف داشتیم اما در حال حاضر نیز بیشتر مشترکان 5 تا 7 هزار تومان متوسط قبوض آب بهای آنها است.

وی افزود: در حال حاضر بر روی قبوض مشترکان پرمصرف استان اخطار درج شده و در مرحله بعد در صورت عدم توجه، انشعاب قطع می‌شود و در سال گذشته نیز 900 مشترک پرمصرف استان شناسایی و به دلیل عدم توجه به توصیه‌ها مجبور به قطع اشتراک شدیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان بیان کرد: همچنین مقرر شده تا مشترکان پرمصرف استان را شناسایی و با آموزش آنها بسترهای مصرف بهینه آب را مهیا کنیم و در این زمینه گروه‌هایی در نظر گرفته شده تا به بیمارستان‌ها و پادگان‌ها مراجعه کرده و حتی با حضور در استخرها و کارواش‌ها آنها را برای کاهش مصرف توجیه کنند.

وی پیرامون تأمین آب شرب در تابستان بیان کرد: در تابستان امسال برای رفع افت فشار آب و یا قطعی آن نیاز به مدیریت مصرف داریم زیرا منابع آبی امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته و باید با مصرف بهینه از این بحران عبور کرد و در واقع اگر بتوانیم 20 تا 30 درصد صرفه‌جویی در مصرف داشته باشیم، می‌توانیم بدون مشکل تابستان را بگذرانیم.

امینی گفت: در حال حاضر متوسط مصرف آب هر اصفهانی در شبانه‌روز در بخش خانگی 162 لیتر بوده که استاندارد آن در سطح کشور 150 لیتر است و اگر در این میان هر اصفهانی تنها یک و نیم لیتر صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد، می‌توان به حدود 40 هزار نفر آبرسانی کرد.

وی درباره چگونگی محاسبه قیمت آب شرب در سال جاری گفت: این شرکت از ابتدای بهمن سال گذشته افزایش قیمت ناچیزی داشتهبه طوریکه مصرف آب تا 5 متر مکعب حدود 176 تومان در هر قبض آب افزایش می‌یابد و اگر تا 10 متر مکعب متوسط مصرف باشد 439 تومان به قیمت آب مصرفی افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان خاطرنشان کرد: تا 15 متر مکعب نیز 776 تومان به مبلغ اضافه می‌شود و تا 20 متر مکعب مصرف نیز 1206 تومان به قبوض اضافه‌تر می‌شود بنابراین بهتر است مشترکان ما بدانند قیمت یک متر مکعب آب که از پشت سد زاینده‌رود وارد تصفیه خانه باباشیخعلی نزدیک به 262 تومان بوده در حالی که قیمت تمام شده آن نزدیک به هزار تومان است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon