ورلد تریبیون: انگلیس درصدد تأسیس یک پایگاه نظامی در یکی از کشورهای عربی است

ورلد تریبیون: انگلیس درصدد تأسیس یک پایگاه نظامی در یکی از کشورهای عربی است

خبرگزاری تسنیم: روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» از انگیزه‌های دولت انگلیس برای تأسیس یک پایگاه نظامی دائمی در یکی از کشورهای عرب منطقه خلیج فارس پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل، روزنامه ورلد تریبیون به نقل از مسئولان انگلیسی نوشت که ارتش انگلیس تلاش می‌کند تجهیزات (نظامی) خود را از افغانستان به یکی از کشورهای هم‌پیمان خود در شورای همکاری خلیج فارس منتقل کند.

ورلد تریبیون افزود: «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس گفته است: سالهایی که در افغانستان سپری کردیم، این فرصت را برای ما فراهم کرد تا تمرین‌های لازم را به نیروهای‌مان در جریان حضورشان در این کشور آموزش دهیم، ما به نیروهای‌مان نحوه تعامل در جنگ در بیابان‌ها و در هوای گرم را آموزش داده‌ایم؛ لذا در اندیشه ایجاد یک پایگاه نظامی دائمی در یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) هستیم.

این روزنامه آمریکایی به سفر اخیر وزیر دفاع انگلیس به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و گفت‌وگوهایش با برخی مقامات قطر در این زمینه، اشاره کرد و به نقل از هاموند نوشت: «انگلیس موضوع تأسیس یک پایگاه نظامی دائمی را در یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) مانند بحرین و عمان مطرح کرده است اما ممکن است در نهایت با آمریکا در تأسیسات نظامی آن در قطر مشارکت کنیم».

هاموند ــ در کنفرانس خبری خود در جریان سفرش به دوحه ــ گفت: «تاکنون هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده‌ایم، اما این یکی از گزینه‌های ارائه شده در این زمینه است».

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان