در شب میزبانی تشریفاتی تراکتورسازی، طوفان زرد به میدان جنگ می‌رود


در شب میزبانی تشریفاتی تراکتورسازی، طوفان زرد به میدان جنگ می‌رود

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان کشورمان در حالی فردا شب (سه‌شنبه) به مصاف حریفان خود می‌روند که تراکتورسازی یک دیدار تشریفاتی را برگزار می‌کند اما دیدار سپاهان یک سرنوشت بزرگ را برای این تیم رقم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، آخرین هفته از دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی فردا (سه‌شنبه) برگزار خواهد شد که 2 نماینده کشورمان یعنی سپاهان و تراکتورسازی برابر رقیبان عربستانی و قطری خود به میدان خواهند رفت. دیدار الهلال عربستان - سپاهان که از حساسیت بالایی برخوردار است و سرنوشت صعود را مشخص می‌کند، برای شاگردان زلاتکو کرانچار یک جنگ بزرگ محسوب می‌شود و دیدار تراکتورسازی - لخویا قطر نیز یک دیدار کاملاً تشریفاتی خواهد بود.

تراکتورسازی - لخویا قطر، ساعت 20، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

تراکتورسازان که این فصل در لیگ برتر نتوانستند نتایج دلخواه هواداران را بگیرند در نیم فصل دوم تصمیم گرفتند تا با کنار گذاشتن مجید جلالی، تونی اولیویرا مربی پرتغالی محبوب هواداران را به تبریز بیاورند. پیرمرد سبیلوی لیسبونی نیز بعد از یک فصل دوری از تراکتورسازی آمد تا یک جام برای هواداران پر شور تبریزی کسب کند. او در کارش هم موفق بود و توانست در فینال جام حذفی و با شکست مس کرمان تراکتورسازی را قهرمان کند اما در قدم بعدی یعنی در لیگ قهرمانان آسیا نتوانست با سرخپوشان تبریزی نتایج مطلوبی کسب کند و یک هفته مانده به پایان این رقابت‌ها در مرحله گروهی حذف شد.

تراکتورسازی و لخویای قطر فردا شب در حالی به مصاف هم خواهد رفت که هر دو تیم خود را در گروه C لیگ قهرمانان آسیا حذف شده می‌بینند و هیچ شانسی برای صعود از گروه ندارند، چرا که العین امارات با 10 امتیاز و الاتحاد عربستان با 9 امتیاز صعود خود را قطی کرده‌اند و عملاً تراکتورسازی پنج امتیازی و لخویای چهار امتیازی نمی‌توانند به چیزی جز دفاع از حیثیت فکر کنند. نماینده کشورمان که این فصل با جذب بازیکنانی چون علی کریمی، کریم انصاری‌فرد، حامد لک و ... قصد داشت با قدرت بالایی در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند، در دیدار هفته گذشته خود در عربستان شکست 2 بر صفر را از الاتحاد قبول کرد تا پرونده لیگ قهرمانان یک هفته قبل از پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها برای آنها بسته شود.

در شب باخت تراکتورسازی مقابل الاتحاد عربستان، لخویا نیز در خانه متحمل شکستی سنگین شد و برابر العین 5 بر صفر باخت. به همین دلیل دیدار تراکتورسازی - لخویا تنها یک دیدار تشریفاتی محسوب می‌شود و میزبان آن نیز سرخپوشان تبریزی هستند، تیمی که حامد لک و کریم انصاری‌فرد را هم به دلیل حضور آنها در اردوی آفریقای جنوبی همراه ندارد.

تونی اولیویرا که تا پایان فصل با تراکتورسازان قرارداد دارد بعد از این دیدار دیگر تعهدی به تراکتورسازان ندارد. وی حتی چند روز پیش با منتشر کردن پیامی از هواداران پر شور تبریزی خداحافظی کرد و دیدار با لخویا را آخرین دیداری اعلام کرده که روی نیمکت این تیم می‌نشیند اما مسئولان باشگاه تراکتورسازی به دنبال تمدید قرارداد این مربی هستند. اولیویرا که شاید بعد از این دیدار تشریفاتی چمدانش را ببندد و به لیسبون برود، خیلی دوست دارد در ورزشگاه یادگار امام (ره) یک پیروزی شیرین داشته باشد تا با خاطره خوبی با هواداران تراکتورسازی خداحافظی کند.

الهلال عربستان - سپاهان، ساعت 22:20، ورزشگاه فهد عربستان

سپاهان 3 - الهلال عربستان 2؛ این نتیجه‌ای بود که در فولادشهر اصفهان رقم خورد تا طوفان زرد در هوایی طوفانی و بارانی اولین 3 امتیاز خود را در لیگ قهرمانان این فصل برابر نماینده عربستان کسب کند. نماینده کشورمان که در ادامه با یک شکست دیگر و یک تساوی امید کمی برای صعود از گروه مرگ داشت، موفق شد هفته گذشته تیم پرقدرت السد قطر را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد تا با هفت امتیاز و به همراه الاهلی امارات در صدر جدول گروه D قرار بگیرد. نماینده کشورمان اکنون در شرایطی قرار گرفته که حتی با یک تساوی برابر الهلال هم می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند تا بعد از فولادخوزستان دومین تیم ایرانی حاضر در مرحله حذفی لقب بگیرد.

سپاهانی‌ها که در وهله اول به صعود از گروه خود فکر می‌کنند هدف دومی هم دارند و آنها دوست ندارند در صورت صعود از این گروه حریف فولاد شوند تا یک تیم ایرانی در مرحله بعدی حذف شود. شاگردان زلاتکو کرانچار که در دیدار هفته گذشته خود برابر السد پیروزی شیرینی داشتند و بار دیگر طوفان زرد را به حریفان آسیایی خود نشان دادند، فردا شب وارد میدان جنگ خواهند شد. میدانی که با دمای هوای 26 درجه‌ای بر استرس بازی می‌افزاید تا شب پایانی گروه مرگ کشته‌هایش را معرفی کند. اکنون سپاهان و الاهلی امارات هفت امتیازی هستند و روی کاغذ کار نسبتاً راحت‌تری برابر الهلال و السد شش و پنج امتیازی دارند اما مطمئناً نبرد صدرنشین‌های این گروه در عربستان و قطر کار بسیار دشواری است.

زلاتکو کرانچار این فصل نتوانست برای سپاهانی‌ها جامی بیاورد اما او می‌خواهد آخرین شانس خود را امتحان کند تا بلکه با صعود از گروه D بار دیگر پیشنهاد تمدید قرارداد را از اصفهانی‌ها دریافت کند. این مربی کروات برای پیروزی در این نبرد نیز تصمیم گرفت به نبرد سرمربی تیم ملی برود و حاضر نشد شش ملی‌پوش خود را به کارلوس کی‌روش بسپارد. البته این مسئله حاشیه‌های دیگری نیز به همراه داشت. شاید خبر خط خوردن این شش بازیکن روحیه شاگردان کرانچار را پایین آورده باشد و این ضربه بزرگی به تیم سپاهان بزند اما به هر حال نماینده کشورمان با ترکیبی کامل به مصاف الهلال عربستان خواهند رفت تا بلکه بتواند این تیم را در بازی برگشت نیز شکست دهند و به مرحله بعدی بروند.

برنامه آخرین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا
سه‌شنبه - 92/2/2

گروه C:

تراکتورسازی ایران - لخویای قطر، ساعت 20، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

العین امارات - الاتحاد عربستان، ساعت 20، ورزشگاه هزاع بن‌زائد امارات

گروه D:

الهلال عربستان - سپاهان ایران، ساعت 22:20، ورزشگاه فهد عربستان

السد قطر - الاهلی امارات، ساعت 22:20، ورزشگاه جاسم بن‌حمد قطر

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon