اسکاتلندی‌ها خواهان استقلال از انگلستان هستند


اسکاتلندی‌ها خواهان استقلال از انگلستان هستند

خبرگزاری تسنیم: یک نظرسنجی جدید که در ارتباط با همه‌پرسی ۱۸ سپتامبر منتشر شده نشان می‌دهد اسکاتلند در آستانه جدایی و استقلال از انگلیس قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از صدای روسیه؛ تازه‌ترین نتایج نظرسنجی موسسه آی‌سی‌ام حاکی از آن است که میزان حمایت مردم اسکاتلند از کمپینی که برای استقلال این کشور به راه افتاده به بالاترین حد خود رسیده است و این کمپین تنها به 2 درصد حمایت بیشتر مردم برای کسب استقلال اسکاتلند نیاز دارد.

بر اساس این گزارش نظرسنجی موسسه آی‌سی‌ام نشان می‌دهد بیش از 39 درصد مردم اسکاتلند از ایده استقلال این کشور از انگلیس حمایت می‌کنند و همچنان 42 درصد مردم با این مساله مخالف هستند.

کاهش اختلاف بین طرفداران و مخالفان استقلال اسکاتلند تا این حد از سال گذشته تاکنون بی‌سابقه بوده است.  به اعتقاد تحلیلگران سیاسی تصمیم رای‌دهندگان اسکاتلندی که متولد انگلیس هستند نقش بسیار مهمی در نتایج نهایی همه‌پرسی استقلال اسکاتلند خواهد داشت. تاکنون تنها 28 درصد این افراد از ایده استقلال اسکاتلند حمایت کرده اند.

حدود 4 میلیون نفر از جمعیت 5/3 میلیون نفری اسکاتلند می‌توانند در همه‌پرسی شرکت کنند. بر اساس قوانین این کشور افراد بالای 16 سال حق شرکت در همه‌پرسی را دارند.

اسکاتلند پس از 307 سال قصد دارد از انگلیس جدا شود. در صورت استقلال، اسکاتلند سیاست‌های مالیاتی، اقتصادی، تامین اجتماعی، مهاجرت، درآمدهای نفت و گاز، سیاست اروپایی و بسیاری از سیاست‌های مورد نظر خود را مستقل از دولت لندن اتخاذ و اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت