آفریقای مرکزی در آستانه نسل‌‌کشی قرار گرفته است


آفریقای مرکزی در آستانه نسل‌‌کشی قرار گرفته است

خبرگزاری تسنیم: یک برنده جایزه صلح نوبل روز گذشته هشدار داد، جمهوری آفریقای مرکزی در آستانه نسل کشی و قتل عام قرار گرفته و از طرف‌های درگیر در این کشور خواست تا اختلافات خود را حل و فصل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از صدای روسیه؛ "دسموند توتو" برنده جایزه صلح نوبل ضمن اشاره به تحولات ماه‌های گذشته در آفریقای مرکزی و ادامه درگیری‌های خونین در این کشور بحران زده هشدار داد: آفریقای مرکزی در آستانه نسل کشی قرار گرفته است. طرف‌های درگیر باید اختلافات موجود را حل و فصل کرده و زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر را یاد بگیرند.

بر اساس این گزارش توتو در ادامه تصریح کرد: در 13 ماه گذشته آفریقای مرکزی با بحران قدرت سیاسی روبرو بوده و منابع این کشور برای تشدید خشونت و هرج و مرج و پاکسازی قومی مورد استفاده قرار گرفته است. آفریقای مرکزی اکنون در آستانه نسل کشی قرار گرفته است.

آفریقای مرکزی یکی از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می رود و پس از کودتای شبه نظامیان سلکا در مارس سال گذشته تاکنون با بحران سیاسی روبرو است. وی در ادامه گفت: این مردم آفریقای مرکزی هستند که باید برای حفظ صلح و ثبات پایدار تلاش کنند. این مردم هستند که باید زندگی در کنار یکدیگر را بار دیگر فرابگیرند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز به تازگی با استقرار 12 هزار نیروی پاسدار صلح در این کشور بحران زده موافقت کرده است.

آفریقای مرکزی از زمان استقلال از فرانسه در سال 1960 میلادی با کودتاها و درگیری های سیاسی داخلی زیادی روبر بوده است.

حدود یک چهارم جمعیت آفریقای مرکزی از زمان آغاز درگیری های داخلی بین مسلمانان و مسیحیان آواره شده اند.

انتهای پیام/


 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان