وظیفه شاخص آموزش و پرورش انتقال فرهنگ به نسل آینده است


وظیفه شاخص آموزش و پرورش انتقال فرهنگ به نسل آینده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش گفت:ما در سال ۹۳ که سال فرهنگ نامگذاری شده خود را موظف می‌دانیم که فرهنگ را به نسل آینده انتقال دهیم که این امر وظیفه شاخص آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی‌اصغر فانی دقایقی پیش در مراسم یادمان شهدای فرهنگی و دانش‌آموز خراسان رضوی در بهشت رضای مشهد اظهار کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است که اگر فرهنگ را مجموعه‌ای از عادات، آداب و هنجارها و رفتارها تعریف کنیم باید بگوییم که فرهنگ مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها را تشکیل می‌دهد و همچنین باید بگوییم که شهیدان بسیار خوب این عادات را برای ما تعریف کردند.

وزیر‌آموزش و پرورش افزود: ما در سال 93 که سال فرهنگ نامگذاری شده خود را موظف می‌دانیم که فرهنگ را به نسل آینده انتقال دهیم که این امر وظیفه شاخص آموزش و پرورش به شمار می‌رود. 

فانی تصریح کرد: 12 میلیون و 400 هزار دانش آموز کشور امروز امانتی هستند در دست فرهنگیان و معلمان و بنابراین در کارکردهای آموزش و پرورش و برنامه‌هایی که در ستادهای وزارت پیگیری می‌شود به دنبال انتقال فرهنگ هستیم که این فرهنگ سرمنشأ ایرانی بودن و اسلامی بودن دارد. 

وی خاطرنشان کرد: حفظ ارزشها و بایدها و نبایدها به دانش‌آموزان ما هویت می‌دهد و این هویت است که تمامیت ارزی ما را حفظ می‌کند و این حفظ هویت این تکلیف بزرگی است که آموزش و پرورش کشور آن را دنبال می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امیدوارم در آستانه سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان معلم انقلاب بتوانیم به لطف خدا و با مددگرفتن از خون شهدا ارزش‌های انقلاب را منتقل کنیم.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon