انتقال آب به جزایر دریاچه ارومیه نیازمند ۱۴ میلیارد تومان اعتبار است

انتقال آب به جزایر دریاچه ارومیه نیازمند 14 میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: انتقال آب به جزایر و تالاب های حاشیه جزایر ارومیه از اولویت های این اداره است و برای اجرای این پروژه ۱۴ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حسن عباس نژاد در جلسه مشترک ستاد احیاء دریاچه ارومیه با کارگروه استانی در ارومیه اظهار کرد: در جامعه متمدن امروز منابع انسانی، منابع طبیعی و ذخایر ژنتیکی ثروت یک جامعه محسوب می شوند و در این میان باید پذیرفت که ما رابطه خوبی با محیط زیست نداشته ایم و بیش از حد ظرفیت آن به برداشت ذخایر زیست محیطی پرداخته ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر سالانه 35 هزار هکتار از اراضی ما به کویر تبدیل می شود و این وضعیتی اسف بار است.

عباس نژاد افزود: قبل از انقلاب 3 کانون در آذربایجان غربی وجود داشت و این رقم بعد از انقلاب به 118 مورد رسیده است و 3 و نیم برابر ظرفیت زیستی بهره برداری می شود.

وی گفت: در این اداره کل 16 اولویت برای نجات دریاچه ارومیه در نظر گرفته ایم و اکنون که در مرحله تنش آبی هستیم چند اولویت فوری برای نجات دریاچه ارومیه وجود دارد که عبارتند از انتقال آب به جزایر و تالاب های حاشیه جزایر که برای اجرای این پروژه 14 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرکل محیط حفاظت زیست آذربایجان غربی، لای روبی 200 کیلومتر به منظور احیای تالاب های در حال مرگ را دومین اولویت این اداره کل خواند و بیان کرد: در آذربایجان غربی 30 تالاب داریم که 6 تالاب به ثبت رامسر رسیده است.

عباس نژاد سومین اولویت را استقرار سیستم تصویر یاب در حوزه دریاچه ارومیه اعلام کرد و گفت: اطلاع رسانی چهارمین اولویت ماست که ضرورت دارد همه پروژه ها با مشارکت مردم انجام شود و در این راستا با اقدامات فرهنگسازی که انجام گرفته 2 روستای حوزه این دریاچه کسب معیشت زندگی خود را از کشاورزی به گردشگری تغییر داده اند و فرهنگسازی پنجمین اولویت این اداره کل به شمار می رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی آخرین اولویت این اداره کل را مطالعه بیان کرد و افزود: توجه به پرورش آرتمیا، تجهیز یگان های حفاظتی محیط زیست و ایجاد ایستگاه های کاهش ریزگردهای نمکی از دیگر برنامه های اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon