طرح ویژه دولت عراق برای امنیت کامل انتخابات

طرح ویژه دولت عراق برای امنیت کامل انتخابات

خبرگزاری تسنیم: "عدنان الاسدی" سرپرست وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد از طرح ویژه برای برقراری امنیت در این کشور و استفاده از بالگرد برای تأمین امنیت بغداد در روز برگزاری انتخابات خبر داد.

"عدنان الاسدی" سرپرست وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد، تهدیدات امنیتی و نبود امنیت رأی‌دهندگان در روز برگزاری انتخابات عراق را رد کرده آن را شایعه گروه‌های تروریستی و بازماندگان حزب بعث برای تأثیر بر ذهن مردم عراق دانست.

وی اظهار داشت: وزارت کشور با یک طرح از پیش تعیین شده و با مشارکت نیروهای پلیس و ارتش، امنیت کامل مراکز و حوزه‌های رأی‌گیری در سراسر کشور را تأمین خواهد کرد.

انتخابات در استان الانبار برگزار خواهد شد

سرپرست وزارت کشور عراق بر لزوم برگزاری انتخابات در استان‌های ناآرام این کشور تأکید کرد و گفت: انتخابات در همه عراق برگزار می‌شود، منتها طرح ما برای استان‌های ناامنی همچون الانبار در مقایسه با استان‌های دیگر جداگانه است، اما آنچه مهم است انتخابات در این مناطق نیز متوقف نشده و برگزار خواهد شد.

فرودگاه‌های عراق بسته نخواهند شد

الاسدی تصریح کرد، مرزها و فرودگاه‌های عراق در روز انتخابات بسته نخواهند شد و رفت و آمد عادی در آن جریان خواهد داشت اما امکان وضع منع رفت و آمد خودرو در بعضی از نقاط عراق وجود دارد.
وی افزود: البته هنوز مشخص نیست وضع ممنوعیت رفت و آمد در کدام مناطق خواهد بود زیرا در روز انتخابات با توجه به وضعیت امنیتی این تصمیم گرفته خواهد شد.

استفاده از بالگرد برای تأمین امنیت بغداد

سرپرست وزارت کشور عراق همچنین به آمادگی کامل نیروهای امنیتی عراق در امر برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: از هر جهت آماده برگزاری انتخابات هستیم، امنیت بغداد نیز به‌وسیله بالگردهای وزارت کشور در روز انتخابات به‌صورت دائم کنترل می‌شود.

وی افزود: بیشترین حساسیت گروه‌های تروریستی روی بغداد متمرکز شده است، اما با طرحی که از ماهها پیش اجرا کردیم امیدواریم بتوانیم امنیت کامل رأی‌دهندگان را تأمین کنیم.

ثبات سیاسی کشور باعث ثبات امنیتی خواهد شد

الاسدی تنها آمادگی نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت را کافی ندانست و گفت: تنها آمادگی نیروهای پلیس برای تأمین امنیت لازم نیست، آنچه بیش از همه مهم است ثبات سیاسی کشور است، هر زمان ثبات سیاسی در عراق برقرار بوده، متوازن با آن ثبات امنیتی نیز برقرار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: برای همین از همه گروه‌های سیاسی می‌خواهم که ثبات سیاسی کشور را حفظ کنند تا این نیروهای امنیتی بتوانند ثبات امنیتی عراق را فراهم سازند.

مبارزه با تروریسم متوقف نخواهد شد

سرپرست وزارت کشور عراق بر تداوم انجام عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی تأکید کرد و گفت: جنگ علیه تروریست‌ها و تکفیری‌ها در هر نقطه‌ای از کشور که باشد متوقف نخواهد شد و ادامه خواهد داشت.

وی به وضعیت فعلی مناطق جنگ‌زده اشاره کرد و گفت: هم اکنون جنگ در بعضی نقاط شهر فلوجه و رمادی در جریان است و خوشبختانه نیروهای ارتش عراق ضربات مهلکی بر پیکر این گروه‌های تکفیری وارد کرده‌اند.

تروریست‌ها اگر از خارج کمک نگیرند یک هفته هم دوام نمی‌آورند

الاسدی افزود: کمک کشورهای خارجی و منطقه‌ای به این گروه‌ها واضح است و کاملاً آشکار، این امر بر کسی پوشیده نیست، این گروه‌های تکفیری اگر مورد حمایت مالی، معنوی و تسلیحاتی کشورهای خارجی نباشند حتی یک هفته هم نمی‌توانند دوام بیاورند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان