تجهیز کتابخانه های شهرستان سرعین برای جذب جوانان به مطالعه


تجهیز کتابخانه های شهرستان سرعین برای جذب جوانان به مطالعه

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه شهرستان سرعین گفت: تجهیز کتابخانه های عمومی به امکانات نوین و کتاب های مفید عامل افزایش رغبت جوانان به سمت کتاب و کتابخانه ها و مطالعه می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام محمود اصغری در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با قدردانی از تلاش های کتابداران استان، اهمیت مطالعه و کتاب را در دیدن مبین اسلام، محوری دانست و اظهار کرد: قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر گرامی(ص) خود بیانگر اهمیت علم و معرفت و کتاب در اسلام است.

وی با بیان اینکه تجهیز کتابخانه های عمومی عامل افزایش رغبت جوانان به سمت کتابخانه هاست، تصریح کرد: امیدوارم در سال اقتصاد و فرهنگ، عزم همگانی همراه با مدیریت جهادی مسئولان به افزایش سرانه مطالعه مفید بیانجامد.

امام جمعه شهرستان سرعین با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین گردشگران، خواستار توجه بیشتر مسئولان کتابخانه ها به این مقوله شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدار گزارشی از برنامه های مهم و اساسی کتابخانه های عمومی استان اردبیل ارائه کرد.

داریوش سفیدی با تشریح اینکه کتابداران همه تلاش خود را در جهت ترویج فرهنگ مطالعه به کار می برند، گفت: خوشبختانه نقش کتابخوانی و مطالعه در ارتقای سطح فرهنگ عمومی روز به روز بیشتر خود را نشان می دهد و این مهم نیز با همکاری کتابداران استان به دست آمده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 62  کتابخانه نهادی و مشارکتی در سطح استان به شهروندان خدمات رسانی می کنند، افزود: آمار مشارکت شهروندان ساکن در روستاهای استان در مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب خود نشانگر نگاه مثبت مردم به مقوله کتاب است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon