۱۵ درصد از جامعه فقیر کشور توانایی سیر کردن شکم‌شان را ندارند

15 درصد از جامعه فقیر کشور توانایی سیر کردن شکم‌شان را ندارند

خبرگزاری تسنیم: معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۱۸ درصد نوجوانان دارای اضافه وزن هستند، گفت: از ۳۸۰ هزار مرگ؛ ۸۱ هزارمرگ مربوط به افزایش فشار خون است و متاسفانه ۱۵ درصد جامعه فقیر کشور توانایی سیر کردن شکم‌هایشان را ندارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز در مراسم نمادین آغاز هفته سلامت که در یکی مدارس شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: سه عامل سلامتی را به خطر می‌اندازد که شامل بیماری‌های واگیر، غیرواگیر، و آسیب‌های اجتماعی است. که آسیب‌های اجتماعی یعنی فقر، جهل، عقب‌ماندگی، طلاق، بزهکاری و اعتیار که 75 درصد سلامتی مربوط به این موارد است.

وی افزود: بعد دیگر سلامتی مربوط به تحرک است که همه دانش‌آموزان باید روزی یک ساعت ورزش کنند. هم‌اکنون 18 درصد نوجوانان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند که این موضوع باعث فشار خون، قند خون، چربی و سرطان می‌شود. همچنین، 15درصد جامعه فقیر هستند و توانایی سیر کردن شکم‌هایشان را ندارند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به این‌که مردم کشور عادت دارند تا دو تا سه برابر نیازشان نمک بخورند، گفت: بنده 20 سال است که دست به نمک نزده‌ام همچنین مصرف زیاد چربی باعث افزایش چربی خون، رسوب چربی در عروق و سکته زودرس مغزی و قلبی می‌شود که باید ابه این مقوله‌ها توجه داشت.

وی خاطرنشان کرد: به شما دانش‌آموزان توصیه می‌کنم به حرف پدر و مادر احترام بگذارید، ارتباط با خدا را قطع نکنید، برای زندگی هدف‌گذاری داشته باشید و برای صیانت از سلامت در حوزه تحرک و عادات غذایی خود تغییراتی ایجاد دهید به گونه‌ای که با افزایش تحرک و کم کردن مصرف نمک، کنترل چربی و فشار خون به سلامتی خود کمک کنید هم اکنون از 380 هزار مرگ؛ 81 هزار مرگ مربوط به فشار خون است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon