برگزاری ۱۱۰۰ ساعت دوره آموزشی برای دهیاران و شوراهای اردبیل


برگزاری 1100 ساعت دوره آموزشی برای دهیاران و شوراهای اردبیل

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل از برگزاری ۱ هزار و ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی برای دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان در امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نصیب نجفی در همایش توجیهی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای گرمی اظهار کرد: آموزش و بازآموزی دهیاران و شوراها در شناخت وظایف، مسئولیت ها و حوزه اختیارات آنها موثر می شود.

نجفی از رو به اتمام بودن درجه بندی دهیاری ها و تدوین فرایند تصویب پروژه های عمرانی دهیاری ها و ابلاغ آن در آینده نزدیک خبر داد و خواستار ارتقای سطح مشارکت شوراها و دهیاری ها با مردم، استفاده از ظرفیت شوراها در دهیاری ها و برگزاری همایش شوراهای اسلامی در روز شوراها شد.

وی با بیان اینکه 149 دهیاری در گرمی با کمترین هزینه جاری و نیروی انسانی اداره می شوند این شهرستان را به لحاظ بالا بودن درصد جمعیت روستایی نسبت به استان از محروم ترین شهرستان ها دانست.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل به کارگیری یک مهندس ناظر در هر بخش استان برای نظارت بر پروژه های اجرایی دهیاری ها را از برنامه های آتی اداره کل امور روستایی استان اردبیل اعلام کرد.

نجفی بیان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی، خودروهای اطفای حریق بخش موران و دهستان قره آغاج انگوت نقص فنی دارند که باید تعمیر آنها را مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان گرمی نیز در این همایش  با اشاره به پراکندگی 333 روستا و سکونت 64 درصد جمعیت شهرستان در روستاها، توجه جدی به روستاهای گرمی را خواستار شد.

محمود علایی بیان کرد: هرچه همکاری بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با همدیگر بیشتر باشد زمینه تحقق شعار و نام سال فراهم می شود.

وی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذاری در روستاها تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای جذب سرمایه گذار باید تلاش و کوششی جدی به کار گیرند تا این امر به توسعه و آبادنی روستاها منجر شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon