مخالفت وزارت نیرو با سهمیه آب کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر

مخالفت وزارت نیرو با سهمیه آب کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از مخالفت وزارت نیرو با تخصیص ۲۲۵ میلیون متر مکعب آب از طریق سد کوثر به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علی لطفی در نشست کمیته تخصیص آب سد کوثر به کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برای تخصیص آب مورد نیاز صنعت، کشاورزی و شرب استان از طریق سد کوثر از هیچ تلاشی دریغ نکردیم و تاکنون جلسات مختلفی را در این زمینه در وزارت نیرو داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه برآورد ارسالی به وزارت نیرو برای استفاده کهگیلویه و بویراحمد از آب سد کوثر در زمینه صنعت، کشاورزی و شرب 225 میلیون متر مکعب در سال است، بیان کرد:  بنا به دلایل مختلف با این پیشنهاد مخالف است.

لطفی با تاکید بر برگزاری نشست های مختلف در وزارت نیرو در این زمینه، ابراز کرد: این نشست ها هیچ نتیجه ای در بر نداشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارشناسان وزارت نیرو در زمینه برآورد‌های انجام شده برای استفاده از آب سد کوثر برای مصارف صنعت، کشاورزی و شرب این استان خواستار دلایل، مستندات و توجیه لازم شده‌اند.

لطفی خاطرنشان کرد: یکی از مستندات درخواست شده از سوی وزارت نیرو نرخ رشد جمعیت این استان بر اساس سرشماری سال 90 و تعیین سرانه مصرف آب در بخش های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی این استان است.

وی تصریح کرد: سد کوثر آب شرب 60 درصد از جمعیت شهری استان بوشهر و هرمزگان و 15 درصد جمعیت استان های خوزستان و مناطق غربی کهگیلویه و بویر احمد و بخش عمده ای از اراضی کشاورزی و صنعتی پایین دست سد را نیز تامین می کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon