طرح جامع توسعه شهرستان نیر تهیه می‌شود


طرح جامع توسعه شهرستان نیر تهیه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان نیر گفت: طرح جامع توسعه شهرستان نیر در حال تهیه است که با تهیه این طرح شهرستان نیر رونق و توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر صمدی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان نیر در سال 93 در محل فرمانداری نیر با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های شهرستان نیر و اهمیت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان گفت: راه نجات و توسعه شهرستان در گرو حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی وتوسعه مناطق گردشگری و آب های گرم معدنی است.

فرماندار نیر از اختصاص اعتبار از محل اعتبارات  ملی برای تکمیل فاضلاب شهری نیر خبر داد و افزود: از این  محل امسال فقط برای این طرح اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان تخصیص یافته که  این رقم متاسفانه کمتر از  یک دویستم  از 222 میلیارد تومان اعتبار ملی سهم است.

وی از کمبود اعتبارات عمرانی شهرستان نیر چه از محل ملی و چه از محل استانی ابراز گلایه کرد و خواستار حمایت نمایندگان و مسئولان ارشد استانی از اعتبارات شهرستان شد.

صمدی با اشاره به طرح ویژه مقاوم سازی مسکن در شهرستان بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح ویژه مقاوم سازی مسکن تا کنون در شهرستان نیر 3 هزار و 24 واحد مسکن با اعتبار بیش از 26 میلیارد تومان مقاوم سازی شده و تاکنون در 24 روستای شهرستان 3 هزار و 228 جلد سند مالکیت تحویل صاحبان ملک داده شده است.

امام جمعه شهرست نیر نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ اظهار کرد: متاسفانه به مسائل فرهنگی نسبت به مسائل اقتصادی کمتر توجه شده در حالی که این دو عنصر مکمل همدیگر هستند.

حجت الاسلام میکائیل مقدسی با اشاره به برنامه راهبردی دولت و مجلس در زمینه ارتقای سطح فرهنگ در جامعه گفت: دولت و مجلس باید با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده خلاء فرهنگی کشور را شناسایی کرده و در مورد رفع آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه 4 خانه عالم روستایی در شهرستان نیر نیمه تمام مانده و با گلایه از روند تکمیل آن خواستار تکمیل این 4 خانه عالم در شهرستان توسط مسئولان مربوطه شد.

امام جمعه نیر با تشریح جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری شهرستان نیر از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان اردبیل خواست تا با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به عمران و آبادانی شهرستان نیر کمک کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon