تلاش غرب برای ساختن "آمریکایی‌های غیرآمریکایی"

تلاش غرب برای ساختن "آمریکایی‌های غیرآمریکایی"

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: غرب قصد دارد آمریکایی‌های غیرآمریکایی بسازد یعنی افرادی که تابعیت آمریکا ندارند اما اعتقاد، فرهنگ، سبک زندگی، مدل رفتاری و حتی نوع پوشش و تغذیه آنها آمریکایی شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز در مراسم اسوه‌های صبر و استقامت که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: سلام بر اسوه‌های حقیقی صبر و استقامت، پیام‌آوران فرهنگ جاودانه شهادت و حامیان فضائل نهفته در این فرهنگ عاشورایی یعنی ایثار، توکل، نجابت و استواری.

وی با بیان اینکه خداوند سه گوهر ناب و بی‌بدیل را به پیامبر(ص) اعطا کرده است که اولین آنها قرآن و سپس امیرالمؤمنین علی(ع) و سومین گوهر ناب نیز حضرت زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: علی(ع) نفس و جان پیامبر است یعنی اصل پیامبر(ص) منهای نبوت و موهبت دیگری هم که حضرت زهراست، تصویر کامل زنانه قرآن کریم است که ظهور خورشید اسلام را در هویت و شخصیت یک زن نشان داده و طلوع این خورشید بدون غروب است چرا که خداوند برای هدایت انسان‌ها از حجت‌های آشکار در شکل کامل استفاده می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: فاطمه زهرا(س) یک حجت آشکار و الگوی کامل برای زنان همه عالم و مادر تمام فضیلت‌هاست، یعنی مبدأ و اصل همه فضیلت‌ها در یک سیمای زنانه و اگر بخواهیم تفسیری زنانه از آیات روح‌بخش الهی ارائه دهیم، حضرت فاطمه زهرا(س) نسخه کامل و نمونه زمینی همه آیات قرآن است که ام‌الکتاب نامیده شده و ایشان مجموعه حسنات فاضله در طراز پیامبر(ص) و علی(ع) منهای نبوت و امامت است.

سردار سلامی با بیان اینکه آسمان هیچ اندیشه‌ای نمی‌تواند به قله فضیلت این انسان برسد، تصریح کرد: قرآن کریم، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت مریم را به‌عنوان شأن یک زن معرفی می‌کند در حالی که غرب شخصیت زنان را زیر انگیزه‌های مادی له می‌کند.

وی با بیان "امروز در معرض یک تهاجم عظیم به حوزه ارزش‌های زن توسط فرهنگ غرب هستیم" افزود: حجاب‌گریزی، نمازگریزی و اعتیاد الکترونیک جزو محوری‌ترین دستورهای استراتژی غرب علیه انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و یک زن مسلمان است که تحت عنوان جهانی‌سازی فرهنگ و اندیشه، قصد دارد الگوی رفتار و سبک زندگی خودش را معرفی کند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: در حالی که اسلام کانون خانواده را به‌عنوان پایه و اساس ساخت جامعه معرفی می‌کند، غرب در حال تخریب بنیان خانواده است و به‌دنبال این است که خانواده به یک اجتماع گسسته و به یک هتل تبدیل شود و کودکان نه در محیط خانواده بلکه مغز خود را به اینترنت متصل کرده از آن تربیت شوند تا جهان‌بینی، مدل رفتاری و لباس و فرهنگ، کلمات و تربیت فردی و اعتقادی را از محیط اینترنت یاد بگیرد.

سردار سلامی تأکید کرد: غرب قصد دارد آمریکایی‌های غیرآمریکایی بسازد یعنی افرادی که تابعیت آمریکا ندارند اما اعتقاد، فرهنگ، سبک زندگی، مدل رفتاری و حتی نوع پوشش و تغذیه آنها آمریکایی شود؛ درو اقع نسخه عملیاتی غرب برای کشورهای مسلمان همین است.

وی اضافه کرد: غربی‌ها می‌گویند که جهان جدید نزدیک‌شدن شتاب‌دار همه قاره‌ها به یکدیگر است به‌شکلی که همه افراد، شهروند یک دهکده جهانی در ابعاد فرهنگی، اعتقادی و فکری شوند و به‌دنبال این هستند که همه فاصله‌ها فرو بریزد و انسان‌های آن دهکده 3 خصوصیت داشته باشند که اولین آنها این است که همه دارای یک عقیده‌ای مشترک باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: غربی‌ها به‌دنبال این هستند که حلال و حرام همه یکسان شود تا آنچه آنها حلال می‌دانند، حلال و آنچه حرام می‌دانند، برای همه افراد حرام باشد و ارزش‌های همه، مانند ارزش‌های آنان شود. در واقع آنها سست کردن ایمان و باورهای انسان‌ها را به‌عنوان یک استراتژی دنبال می‌کنند.

سردار سلامی با بیان "غرب می‌خواهد ما استقلال فکری نداشته باشیم که این موضوع یک پدیده واقعی و خطرناک است" گفت: آنها می‌خواهند ما همانند آنها فکر کنیم تا هرکسی را آنها تروریست می‌دانند ما هم تروریست بدانیم اگرچه حزب‌الله باشد و هرکه را مشروع بدانند ما هم مشروع بدانیم اگرچه رژیم صهیونیستی باشد.

وی تأکید کرد: جنگ ما با غرب این است که ما می‌خواهیم بر اساس اسلام بیندیشیم و زندگی کنیم اما غربی‌ها این را نمی‌خواهند.

جانشین فرمانده کل سپاه خصوصیت دومی را که غربی‌ها به‌دنبال آن هستند که همه انسان‌ها داشته باشند این دانست که همه باید مصرف‌کننده کالاهای یکسان باشند و از یک سبک زندگی پیروی کنند، و بر همین اساس تصریح کرد: مقام معظم رهبری به همین علت است که بر سبک زندگی اسلامی تأکید می‌کنند و همه‌چیز از اینجا سرچشمه می‌گیرد که در سبک زندگی اسلامی، خانواده بنیان و اساس است.

سردار سلامی ادامه داد: الگوی مصرف یکسان یعنی جهانی‌سازی اقتصاد، یعنی الگوی مصرف و سبک زندگی ما غربی شود که در آن صورت مجبوریم کالاهای تولید آنها را مصرف کنیم و در این صورت جهان تبدیل به دوقطبی تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود و ما مصرف‌کننده و آنها تولیدکننده خواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر الگوی مصرف ما از معماری گرفته تا هنر، ورزش، ادبیات، نوع مصرف، پخت غذا و نوع لباس بر اساس مدل بومی ــ ایرانی و اسلامی باشد، مجبور می‌شویم که بر اساس این مدل تولید داشته باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: غربی‌ها همچنین به‌دنبال این هستند که همه در آنِ واحد دارای اطلاعات یکسان باشند و همه اطلاعات بر اساس رسانه‌های غربی شکل بگیرد تا آنچه را دوست دارند، نشان داده برخی خبرهای دیگر را انکار کنند.

سردار سلامی با تأکید بر "زنان جامعه ما در این جنگ نقش تعیین کننده‌ای دارند" گفت: زنان جامعه ما سازنده خانواده‌ها هستند و خانواده اصیل‌ترین مرکز تربیت یک جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده شهیدان امروز در جامعه ما نشانگر این سبک زندگی هستند و آنها نقش برجسته‌ای دارند و به‌عنوان مرجع شناخته می‌شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهادت نقطه پایان زندگی نیست بلکه آغاز یک حیات جدید ملکوتی دارای حقیقت معنوی است، گفت: خانواده شهدا، حاملان این فرهنگ هستند و بخش زمینی شهیدان ما متعلق به خانواده آنهاست لذا مدل زندگی، نوع تکلم، موضع سیاسی و آراستگی ظاهری آنها به‌عنوان یک الگو در جامعه برداشت می‌شود و به همین دلیل است که رسالت خانواده شهدا، از تأثیر شهادت عزیزانشان کمتر نیست.

سردار سلامی افزود: شهدا رفتند و به آرزوهای خود رسیدند و خانواده آنها باید ایثار بزرگ‌تری کنند و راه آنها را ادامه داده به پایان برسانند.

وی در پایان اظهار داشت: اگر بخواهیم از زندگی حضرت صدیقه کبری(س) الگو بگیریم، او بزرگ‌ترین پیرو راه ولایت و اولین شهید این راه بود و این مهم باید در تمام خانواده‌های ما ظهور برجسته‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon