بیشترین رشد شاخص بورس در سال ۹۳ به ثبت رسید

بیشترین رشد شاخص بورس در سال 93 به ثبت رسید

خبرگزاری تسنیم: در پایان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص رشد ۸۷۵ واحدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد شاخص بورس در سال ۹۳ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ پس از پایان معاملات 17 روزه‌ فروردین امسال که بازار سهام کاهش 47 و 48 درصدی حجم و ارزش معاملات و نیز سقوط 4855 واحدی شاخص بورس را به خود دید، سرانجام در اولین روز دومین ماه اولین فصل سالجاری بیشترین رشد شاخص بورس به ثبت رسید و با افزایش 875 واحدی، دماسنج بازار سهام به ارتفاع 75 هزار و 35 واحدی بازگشت.
همچنین در روزجاری 505 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 157 میلیارد تومان در 55 هزار توبت معاملاتی دادوستد شد و نمادهای معاملاتی شبندر، فولاد و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت و ونیکی، شیراز و فروس بیشترین تاثیر منفی را بر حرکت شاخص بورس داشتند.
توقف نمادهای معاملاتی شرکت های گروه صنعتی سپاهان و جام دارو و نیز بازگشایی نماد معاملاتی حق تقدم شرکت بانک کارآفرین و فرآوری مواد معدنی ایران از دیگر اتفاقات بازار سرمایه در روزجاری بود.
سازمان خصوصی سازی هم که پیش‌تر با انتشار آگهی اعلام کرده بود بلوک 1.115 درصدی سهام شرکت ایران خودرو شامل 107 میلیون و 91 هزار سهم را به قیمت پایه هر سهم 2646 ریال در روز 16 اردیبهشت در بورس عرضه می‌کند امروز اعلام کرد که از انجام این عرضه منصرف شده است.
بر اساس این گزارش؛ بیشترین رشد شاخص در سالجاری بر می‌گردد به روز سه شنبه، 19 فروردین که دماسنج بورس 398 واحد رشد داشت و بیشترین افت آن هم مربوط می‌شود به روز یکشنبه 24 فروردین که نماگر بازار سهام با کاهش 1581 واحدی از ارتفاع 76 هزار و 501 به 74 هزار و 920 واحد سقوط کرد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه