اظهار تأسف سردار کارگر از نگاه مردانه صرف, به دفاع مقدس

اظهار تأسف سردار کارگر از نگاه مردانه صرف, به دفاع مقدس

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تا کنون دفاع مقدس را خیلی مردانه دیده‌ایم، حتی وقتی درمورد زنان می‌خواهیم بحث کنیم باز هم این مردان هستند که تصمیم می‌گیرند. در حوزه زنان دفاع مقدس باید خود زنان تصمیم‌گیرنده باشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم نخستین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت امروز دوشنبه اول اردیبهشت‌ماه با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور و بنیاد شهید، سردار مرتضی قربانی رئیس موزه دفاع مقدس، اصلانی فرمانده بسیج جامعه زنان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه همسران و مادران شهدا برگزار شد.

سردار کارگر در این مراسم با اشاره به اقدامات گسترده مریم مجتهد زاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: خانم مجتهدزاده باید چند مساله را مورد توجه بیشتر سازمان قرار دهند و سعی کنند این مسائل به مرور زمان حل شود. شعارهای کلی خوب است ولی پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت دارد و باید طبق منویات ایشان تکلیف خود را بدانیم تا بتوانیم باری از زمین برداریم.

وی ادامه داد: سبک زندگی که یکی از مهم‌ترین مسائل مد نظر رهبری است دایره وسیعی دارد که بار سنگینی محسوب می‌شود بنیاد حفظ آثار باید این موضوع را محور کار خود قرار دهد و در این راه حرکت کند تا به نتیجه برسد. نقش زنان در دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر هم نیست این نقش شامل مادرانی که فرزندان خود را راهی میادین جنگ کردند، همسرانی که شوهران خود را حمایت کردند تا در راه اسلام گام بردارند و زنانی که زخم و جراحات جانبازان‌شان را متحمل شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه سخنانش افزود: متأسفانه تا کنون دفاع مقدس را خیلی مردانه دیده و می‌بینیم. باید این مشکل را حل کنیم حتی وقتی درمورد زنان می‌خواهیم بحث کنیم باز هم این مردان هستند که تصمیم می‌گیرند یکی از اشکالات همین است که تصمیم‌گیری به عهده مردان است در حوزه زنان دفاع مقدس باید خود زنان تصمیم بگیرند و طرح‌ها از سوی بانوان باشد.

سردار کارگر با اشاره به حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جشنواره به این نمایندگان گفت: اهالی مجلس شورای اسلامی باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نیز در قانون‌ها بیاورند.

وی با مقایسه‌ای میان اقداماتی که توسط زنان و مردان انجام می‌شود توضیح داد: کارهایی که به زنان واگذار می‌شود معمولاً به صورت منظمی پیگیری می‌شود زنان نسبت به مردان خیلی کم‌توقع‌تر هستند و پرکارتر هم فعالیت می‌کنند. در بنیاد حفظ آثار به دنبال این بودیم که خلا سازمان مخصوص زنان را پر کنیم و حالا که این سازمان ایجاد شده بر پررنگ‌تر شدن آن اصرار می‌ورزیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران