۱۰ درصد مردم کشور از دریافت یارانه انصراف دادند


10 درصد مردم کشور از دریافت یارانه انصراف دادند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با انصرف ۱۰ درصد مردم کشور از دریافت یارانه زمینه حمایت از حوزه سلامت فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امیر خجسته در مراسم افتتاحیه هفته سلامت در مدرسه شهید جاویدالاثر همدان اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی توجه وی‍‍ژه‌ای به بحث سلامت شده است و بحث هزینه برای پیشگیری از بیماری در دستور کار قرار دارد و در کشور قانون پیش‌بینی کرده که سلامت رایگان شود.

وی با بیان اینکه در فاز نخست یارانه‌ها در سلامت تخصصی اقدامی نشد، ابراز کرد: بر اساس قانون بیمه 70 درصد هزینه های درمانی توسط دولت و 30 درصد را متقاضی پرداخت کند و البته اکنون بالعکس است و چون 10 درصد از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند به طور قطع شاهد توجه بیشتری به بحث پیشگیری از بیماری می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید فرهنگ پیشگیری از بیماری در کنار تخصیص بودجه سلامت مورد توجه قرار گیرد و ترویج فرهنگ سلامت باید در دستور کار علوم پزشکی باشد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حوزه سلامت گفت: برنامه‌های ترویجی و پیشگیرانه نباید تنها مختص هفته سلامت باشد بلکه برای ترویج فرهنگ خودمراقبتی در طول عمر باید برنامه‌ریزی هدفمندی انجام شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان نیز با بیان اینکه سلامت رکن اصلی تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ و دو راهکار عزم ملی و مدیریت جهادی است، اظهار کرد: برای تأمین سلامت روحی و روانی تقویت معنویت، ایمان و تقوا رکن اصلی را ایفا می‌کند.

محمود کتابی افزود: ورزش نیز یکی از کلید واژه‌های توصیه رهبری به جوانان است و در رکن بعدی نیز مراقبت از سبک و محتوای تغذیه باید مورد توجه قرار گیرد تا از هزینه‌های درمانی که بر خانواده‌ها تحمیل می‌شود، کاسته شود.


انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon