بهره‌برداری از باغ موزه مشاهیر تا ۳ سال آینده


بهره‌برداری از باغ موزه مشاهیر تا 3 سال آینده

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پس از حضور در آرامگاه حافظ و قرائت فاتحه در مقبره این شاعر و عارف شیرازی، از طرح توسعه مجموعه تاریخی، فرهنگی حافظ بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از طرح توسعه مجموعه فرهنگی حافظ افزود: این طرح شامل باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه‌ای و گنجینه امن است‌ که با توجه به این که هزینه‌های پیش‌بینی شده اعتبار مورد نیاز این طرح به 60 میلیارد تومان می‌رسد و طرح مذکور به طور میانگین تاکنون کم‌تر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، لذا ضرورت دارد که این طرح اولویت‌بندی شود.

وی با بیان این‌که در اولویت اول، ساخت و تکمیل باغ موزه مشاهیر در نظر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: این طرح باید تا 3 سال آینده به بهره‌برداری برسد زیرا با توجه به محدودیت‌های مالی و روند پیشرفت طرح 10 سال دیگر هم این طرح به بهره‌برداری نخواهد رسید.

سلطانی‌فر با بیان این‌که با استفاده از منابع مختلف مالی و در مرحله دوم، موزه منطقه‌ای و گنجینه امن نیز تکمیل خواهد شد ادامه داد: بر اساس نیازسنجی‌های صورت‌گرفته، شهر شیراز برای 3 سال آینده به 4 الی 5 هتل 4 و 5 ستاره نیاز دارد و لذا از تمامی سرمایه‌گذاران برای ساخت هتل در شهر شیراز دعوت می‌کنیم.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذاران بیان کرد: میراث فرهنگی، 60 درصد منابع مورد نیاز سرمایه‌گذارانی را که تمایل به ساخت هتل در استان فارس و شهر شیراز دارند از محل تسهیلات صندوق ذخیره ارزی تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon