مجتهدزاده: مادران و همسران شهدا و ایثارگران، میراث‌دار و خالق مکتب شهادتند

مجتهدزاده: مادران و همسران شهدا و ایثارگران، میراث‌دار و خالق مکتب شهادتند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: همسران شهدا، ایثارگران، جانبازان نه تنها میراث‌دار مکتب شهادت بلکه از خالقان این حماسه‌ به شمار می‌آیند و قطعاً این بار مسئولیتی سنگین‌تر را برای همه آنها به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم نخستین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت امروز دوشنبه اول اردیبهشت‌ماه با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، سردار مرتضی قربانی رئیس موزه دفاع مقدس، اصلانی فرمانده بسیج جامعه زنان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه همسران و مادران شهدا برگزار شد.

مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این مراسم گفت: سلام ما بر آن داناترین زن تاریخ که مصحفش سند علم ما کان و ما یکون است و عصمت و طهارت ممتازش وی را به مقام ان الله اصطفیک و طهرک و اصطفیک علی نساء‌العالمین رسانده است. یاد همه خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان و همه زنان حماسه‌سازی که همواره به تعبیر مقام معظم رهبری در میدان‌های عمل حاضر بوده و هستند را گرامی‌ می‌داریم و امیدواریم این نشست راه مهیایی باشد برای دل‌سپردگی بیشتر همه ما به مکتب ایثار و شهادت، همسران معظم و مکرم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان که جلوه‌ صبر و مقاومت هستند و همان‌گونه که رهبری فرمودند: «ذخیره‌ای هستند تمام نشدنی که این انقلاب به برکت وجود آن‌ها استوار خواهند ماند».

وی ادامه داد: مکتب فاطمی مکتبی انسان‌ساز و حماسه‌ساز است همان‌گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند در خور آن است که عقول برجسته انسان‌های بزرگ در اصلی‌ترین رشته‌های تفکر ایشان بیاندیشند. دردانه هستی تربیت‌کننده و هدایت‌گر اندیشه‌های نابی است که به شهادت، ایثار و حماسه و صبر خو گرفته‌اند و الگوی تمام عیاری برای همه زمان آزاده است که شوق‌آفرین و به معراج برنده‌اند و سخت‌ترین میدان‌ها را با شعور دینی و شور انقلابی و لطافت زنانه خویش فتح می‌کنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه امروز همه ما در آغاز راه قرار داریم و پایداری زنان در تاریخ این سرزمین به نیک سروده خواهد شد، تصریح کرد: همسران شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان نه تنها میراث‌دار مکتب شهادت بلکه از خالقان این حماسه‌ به شمار می‌آیند و قطعاً این بار مسئولیت سنگین‌تری را برای همه آنها به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: دنبال کردن راه شهیدان به این معنا است که اهداف جمهوری اسلامی و ارزش‌های ناب اسلامی به عنوان پایه‌های مستحکمی به شمار می‌رود که این اصول می‌تواند ملت سرافراز را به اوج افتخار دنیوی و اخروی برساند. فراموش نکنیم هر ملتی که هنر شهادت را آموخت برای همیشه سربلند است, زنان نیز در این عرصه اقدامات بسیاری را صورت داده‌آند. رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید از شهادت کمتر نیست و این همه شعور دینی و شور انقلابی محتاج‌ شان‌شناسی شایسته و درخوری است که وظیفه‌ای ملی به شمار می‌رود.

مجتهد زاده با بیان اینکه همه دستاوردهای انقلاب اسلامی‌، مرهون مجاهدت و صبر شهیدان و خانواده‌های مکرم آنها است، اظهار داشت: امروز عزت و استقلال ملت ایران به برکت جانی فشانی‌های بهترین فرزندان این مرز و بوم در راه استقرار نظام اسلامی به دست آمده است‌، همه باید با حداکثر توان خود در پاسداری از آن بکوشند. در همین راستا سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس عزم خویش را براین قرار داده است تا با شناخت این مسیر نقش بی‌همتای زنان در این عرصه را هدف پایدار خود قرار دهد و گام‌های مؤثری را در مسیر احقاق مطالبات قانونی و موضوعات حقوقی مورد توجه میراث‌داران شهدا‌، ایثارگران‌، جانبازان و آزادگان بردارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران