پوتین هنوز یانوکویچ را رئیس جمهور مشروع اوکراین می‌داند


پوتین هنوز یانوکویچ را رئیس جمهور مشروع اوکراین می‌داند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که ولادیمیر پوتین هنوز تماس و رابطه خود را با ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور برکنار شده اوکراین حفظ کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از صدای روسیه، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: پوتین هنوز رابطه و تماس خود با یانوکویچ را حفظ کرده چرا که ویکتور یانوکویچ حتی پس از ورود به روسیه هنوز رئیس جمهور مشروع و قانونی اوکراین است.

وی افزود: یانوکویچ در روسیه باقی مانده چرا که نمی‌تواند به اوکراین برود، ورود به اوکراین زندگی وی را به خطر می‌اندازد. بی شک پوتین و یانوکویچ رابطه و تماس خود را حفظ کرده‌اند چون یانوکویچ هنوز رئیس جمهور قانونی اوکراین است.

دولت روسیه حاضر نیست مقام‌های جدید کی یف را به رسمیت بشناسد. مسکو بر این باور است که دولت جدید اوکراین با زور و خشونت به قدرت رسیده است.

اعتراضات اوکراین نوامبر گذشته زمانی آغاز شد که ویکتور یانوکویچ حاضر به امضای قرارداد تجارت آزاد با اروپا نشد و با چرخشی آشکار روابط خود با روسیه را تقویت کرد.  برکناری یانوکویچ توسط پارلمان و به قدرت رسیدن دولت جدید موجب افزایش تنش در روابط روسیه و غرب شده است.

اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود نیز موجب شده تا سطح روابط روسیه و غرب به پایین ترین حد خود پس از جنگ سرد برسد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان