تکثیر یوزپلنگ آسیایی در خراسان شمالی انجام می‌شود


تکثیر یوزپلنگ آسیایی در خراسان شمالی انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی گفت: امسال تکلیف اجرای طرح تکثیر یوز پلنگ آسیایی که مدت هاست بی نتیجه مانده مشخص می شود.

سید اصغر مطهری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار کرد: طرح تکثیر یوزپلنگ آسیایی سال ها است به سبب برخی موانع بلاتکلیف مانده و فرصت ها برای حفاظت از این گونه زیبا و در حال انقراض از دست می رود.

مطهری افزود: فرقی نمی کند یوزپلنگ ماده سمنان به خراسان شمالی منتقل شود یا یوزپلنگ نر خراسان شمالی به سمنان انتقال داده شود بلکه مهم انجام کاری است که به منظور حفاظت از این گونه باشد.

وی اظهار کرد: دلبر، ماده یوزی که در شرایط نیمه اسارت در منطقه خارتوران استان سمنان نگهداری می شود و کوشکی نیز با همان شرایط در منطقه میاندشت جاجرم به سر می برد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی با تاکید براین که موانع برای اجرای طرح تکثیر یوزپلنگ آسیایی باید شناسایی و از برداشته شود گفت: در نخستین فرصت، در نشستی که با معاونت حیات وحش سازمان محیط زیست خواهم داشت، موضوع اجرای طرح تکثیر یوز آسیایی را پیگیری می کنم.

وی تاکید کرد: اجرای طرح مزبور یکی از اولویت های جدی ماست و در تلاش هستیم تا امسال به نتیجه برسد.

مطهری با اشاره به حضور گروه دوچرخه سواری در منطقه میاندشت جاجرم گفت: این گروه نیز به حمایت از یوزپلنگ آسیایی مسیر 250 کیلومتری جاجرم تا سمنان را رکاب می زند.

وی گفت: این گروه دوستدار طبیعت منطقه نگهداری نیمه اسارت یوز آسیاسی در میاندشت جاجرم را روز سه شنبه به مقصد خارتوران در سمنان ترک می کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی افزود: هدف این گروه دوچرخه سواری نیز معطوف کردن توجه مسئولان به دلبر و کوشکی و اجرای طرح تکثیر یوزپلنگ آسیایی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon