کارگر: راهیان نور بزرگ‌ترین همایش فرهنگی جهان است

کارگر: راهیان نور بزرگ‌ترین همایش فرهنگی جهان است

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: راهیان نور یکی از بزرگ‌ترین همایش‌های فرهنگی جهان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تقدیر از برگزیدگان برنامه‌های نوروزی سیما که امروز در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اگر از مردان بیشتر نبوده، کمتر نیست. این گروه از جامعه هم در منطقه و هم در پشت جبهه‌ها حضور داشته‌اند، یعنی این بانوان دفاع مقدس بودند که آقایان را به جبهه اعزام می‌کردند که نباید نقش آنها را نادیده گرفت.

وی ضمن بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت:‌ آیت‌الله قرائتی در دوران جنگ همواره توصیه می‌کردند که خانم‌ها را برای اعزام آقایان و همسرانشان آماده کنید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به دیدار 12 اسفند با مقام معظم رهبری، گفت:‌ ایشان درباره اردوی راهیان نور بیانات ارزشمندی را فرمودند که قابل توجه بوده و در 6 فروردین به منطقه تشریف آوردند.

کارگر خاطرنشان کرد:‌ دفاع مقدس دسته گل حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی بود که امام از این آزمون پیروز بیرون آمد. دفاع مقدس به کسی تعلق ندارد و متعلق به همه اقشار و مردم با هر نوع تیپ و شکلی است.

وی اضافه کرد: نسبت به دفاع مقدس و شهدا همه احترام می‌گزارند و اگر در دفاع مقدس مردم همت نمی‌کردند ما پیروز نمی‌شدیم و پیروز واقعی دفاع مقدس مردم هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در اردوی راهیان نور ابتدای دهه 80 حدود 400 نفر حضور داشتند که امروز این تعداد به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است که 78 درصد افراد بین 15 تا 30 سال سن دارند که نشان می‌دهد راهیان نور یکی از بزرگ‌ترین همایش‌های فرهنگی جهان محسوب می‌شود.

کارگر در ادامه گفت: راهیان نور دریایی برگزار می‌شود که امیدوارم راهیان نور هوایی هم راه بیفتد.

وی در ادامه برنامه از علی دارابی،‌ معاونت سیمای رسانه ملی تقاضا کرد تا اردویی برگزار کند تا دوستان و هنرمندان رسانه ملی به‌سمت غرب و جنوب کشور بیایند و از مناطق راهیان نور دیدن کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش صدا و سیما را در انعکاس اخبار راهیان نور مؤثر دانست و گفت: رسانه ملی در بسیاری از مسائل از خود سازمان حفظ آثار جلوتر بوده و امسال نسبت به سالهای گذشته بسیار پرفروغ‌تر بوده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران