امکان رسمی‌کردن نیروها در مدارس غیردولتی وجود ندارد


امکان رسمی‌کردن نیروها در مدارس غیردولتی وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: امکان رسمی‌کردن حتی یک نفر نیرو در مدارس غیردولتی نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، مرضیه گرد در جلسه پرسش و پاسخ با فرهنگیان نیشابور در تالار تربیت این شهر، اظهار کرد: البته به‌دنبال ایجاد شرایط و تسهیلات برای پرسنل این مدارس از طریق توافق‌نامه با بانک توسعه و تعاون هستیم.

وی در قبال این پرسش که چرا فرزندان فرهنگیان پس از بازنشسته شدن جایگزین والدین خود نمی‌شوند، گفت: البته پاسخ به این پرسش در حیطه وظایف کاری بنده نیست ولی فرهنگیان عزیز سعی بفرمایند فرزندان خود را به‌جای فرهنگ کار اداری به سمت فرهنگ کارآفرینی هدایت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به یکی از بانوان فرهنگی که پرسید چرا آموزش و پرورش بر خلاف سایر ادارات با مرخصی 9 ماهه زایمان موافقت نمی‌کند، گفت: قانون نگفته است دستگاه‌های اجرایی باید این میزان مرخصی را به متقاضیان بدهد بلکه قانون گفته دستگاه‌ اجرایی می‌تواند که در همین راستا برخی دستگاه‌ها که تعداد پرسنل بانوان آنها کمتر بود این موضوع را اجرایی کردند ولی در آموزش و پرورش که 60 درصد پرسنل، خانم‌ها هستند اگر این میزان مرخصی اعمال شود حقیقتا در حق دانش‌آموزان ظلم می‌شود.

گرد بیان کرد: البته وزیر تیمی را در امور اداری وزارتخانه مستقر کرده‌اند که امکان  مرخصی‌های زایمان را بررسی و یا قسمت حقوق و دستمزد هماهنگ کنند تا آیین‌نامه جدیدی در این‌باره ابلاغ شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon