غرب هیچ تمایلی به حضور مسلمانان در عرصه قدرت سیاسی ندارد

غرب هیچ تمایلی به حضور مسلمانان در عرصه قدرت سیاسی ندارد

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غرب هیچ تمایلی به حضور اسلام و مسلمانان در عرصه قدرت سیاسی ندارد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر ترکیه در تهران با اشاره به اینکه سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران تحکیم روابط همه‌جانبه با کشورهای اسلامی به‌ویژه همسایه می‌باشد، گفت: توسعه و گسترش مناسبات نزدیک دوستانه با ترکیه در زمینه‌های گوناگون از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی است که امید داریم روند رشد روابط فی‌مابین به‌ویژه در زمینه پارلمانی و اقتصادی از شتاب بیشتری برخوردار شود. مجلس شورای اسلامی در این راستا از هر اقدامی حمایت می‌کند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: شاهد شکل‌گیری نگاه‌های کاملاً مشترک نسبت به صحنه تحولات سیاسی منطقه و دنیای اسلام میان دو کشور باشیم.

نایب‌رئیس مجلس همچنین به موضوع پرونده هسته‌ای کشورمان و تلاش‌های قدرت‌های غربی جهت متوقف کردن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به‌دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بوده است و گزارش‌های آژانس نیز مؤید این مطلب است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در رابطه با مذاکرات جاری میان ایران و 1+5، گفت: مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه در چارچوب سیاست‌های نظام، منافع ملی با اشراف رهبری معظم انقلاب اسلامی و با نظارت جدی مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به صحنه جاری تحولات جهان اسلام به‌ویژه روند بیداری اسلامی، تأکید کرد: غرب هیچ تمایلی به حضور اسلام و مسلمانان در عرصه قدرت سیاسی ندارد و لذا دستیابی به دیدگاه‌های مشترک و راهبرد واحد در قبال مسائل سیاسی منطقه و جهان اسلام میان کشورهای اسلامی از جمله ایران و ترکیه یک ضرورت است.

**سفیر ترکیه در تهران: ترکیه فرصت گسترش روابط با ایران را از دست نمی‌دهد

همچنین سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار به مثبت و سازنده بودن روابط میان دو کشور ایران و ترکیه تأکید کرد و گفت: مجالس دو کشور ایران و ترکیه در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند و روابط پارلمانی دو کشور روند مثبت و مطلوبی را طی می‌کند.

وی همچنین رفت و آمدهای میان دو کشور به‌ویژه مراودات فرهنگی را عامل مهمی در ارتقای سطح روابط دو کشور دانست و نسبت به توسعه و گسترش دیدارها ابراز علاقه‌مندی کرد.

سفیر ترکیه در تهران همچنین با اشاره به اینکه برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور دوست و برادر همواره مد نظر کشور ترکیه است، خاطرنشان کرد: ترکیه در راستای توسعه و گسترش روابط فرصتی را از دست نخواهد داد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon