جزئیات بازرسی از بند ۳۵۰ زندان اوین و ارتباط برخی زندانیان با احمد شهید


جزئیات بازرسی از بند 350 زندان اوین و ارتباط برخی زندانیان با احمد شهید

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، ضمن تشریح جزئیات کامل بازرسی بند ۳۵۰ زندان اوین، از بازدید تیم مجلس از این زندان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، خانه ملت نوشت: سیدحسین نقوی‌حسینی در تشریح جزئیات بازدید بازرسان سازمان زندان‌ها از بند 350 زندان اوین و اخبار منتشر شده در رسانه‌های خارجی مبنی بر مجروح شدن تعدادی زندانی‌ها، گفت: بررسی زندان‌ها یک امر مرسوم و معمول است و در مدت‌ زمان مشخص طبق برنامه‌ وسایل و امکانات زندانی‌ها بررسی می‌شود، که این اقدام برای افزایش امنیت زندانی‌ها و حفظ امنیت محیط زندان است تا حادثه‌ای در این مراکز رخ ندهد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بازرسی و بررسی زندان‌ها امری مرسوم بوده و در تمام کشورها انجام می‌شود و تاکنون این امور هیچ مشکلی را ایجاد نکرده بود اما در بازرسی اخیر سازمان زندان‌ها از بند 350 زندان اوین وقتی که تیم بررسی کننده به این بند مراجعه می‌کند، به طور معمول با احترام زندانیان را به فضای باز هدایت کردند اما برخی زندانی‌های متخلف مقاومت کرده و شروع به توهین و نازسا می‌کنند و می‌گویند که هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را از بند خارج کند.

نقوی حسینی افزود:‌ زندانیان متخلف با فریاد و اقدام به شکستن شیشه پنجره‌ها و درها سعی در تحریک دیگر زندانی‌ها می‌کنند که دست یکی از آنها در هنگام شکستن شیشه مجروح می شود.

وی با تأکید بر اینکه بازرسی بازرسان سازمان زندان‌ها از بند 350 زندان اوین به حق بود، گفت‌: تیم بازرسی در این رابطه بسیار دقیق و درست عمل کرد، به دلیل اینکه از میان وسایل زندانیان لب تاپ، تبلت، تلفن همراه و برخی وسایل الکترونیکی کشف شد.

نقوی حسینی با بیان اینکه اسناد و مدارک ارتباط برخی زندانیان بند 350 زندان اوین با معاندان نظام موجود است، تصریح کرد: این زندانیان اطلاعات غلط را به گروه‌های معاند می‌دادند تا آنها با استفاده از این اطلاعات فضاسازی‌ها جدیدی را علیه نظام انجام دهند، این در حالی است که این اقدامات برخلاف مقررات زندان‌ است، بنابر این تیم بررسی‌کننده با بازرسی از بند یادشده به درستی اقدام کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: سازمان زندان‌ها بعد از بروز حادثه در بند 350 زندان اوین ابتکار خوبی کرد و اجازه ملاقات خانواده‌های زندانیان با این افراد را بدون هیچ مانع و حفاظی داد و حتی رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس برای برگزاری ملاقات خانواده‌ها با زندانیان آمادگی کرد.

وی با تأکید بر اینکه تیم‌های تخصصی و فنی بررسی سازمان زندان‌ها وظیفه بازرسی از زندان‌های کل کشور را برعهده دارند، یادآور شد: در برخی از خبرها آمده است که این بازرسان از ارگان‌های دیگر همچون سپاه بودند، که این موضوعات به هیچ وجه درست نیست و واقعیت ندارد، بلکه بازرسان از تیم‌های تخصصی سازمان زندان‌ها به زندان اوین اعزام شده بودند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره علت استفاده نشدن از نیروهای داخل زندان اوین برای بازرسی از بندهای زندان، افزود:‌ قبلا هم بازرسی تیم‌های تخصصی و فنی سازمان زندان‌ها از زندان‌ها مرسوم بوده، اما گاهی اوقات شرایط و نگاه تیم بازرسی خود زندان نسبت به محیط زندان عادی می‌شود و دیگر این افراد دقت‌های فنی و تخصصی را ندارند، از این رو لازم است که چند وقت یکبار یک تیم دیگر این امور را بر عهده گیرد.

نقوی‌حسینی با اشاره به اقدامات غیرقانونی برخی زندانیان در بند 350 زندان اوین، یادآور شد: در این رابطه یکسری مطالب کذب و دروغ از داخل زندان به برخی افراد معاند مانند احمد شهید گزارشگر دروغ‌گو سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران و رسانه‌های بیگانه داده می‌شد، از این رو بررسی و بازرسی بیشتر بسیار لازم و ضروری بود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون با زندانیان متخلف بند 350 زندان اوین برخورد می‌شود، گفت: روال قانونی بررسی پرونده این افراد انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، از بازدید برخی از نمایندگان مجلس از بند 350 زندان اوین خبر داد و گفت:‌ بازدید از این زندان به تأیید این کمیسیون رسیده است، اما هم‌اکنون اعضا این تیم و زمان بازدید مشخص نیست.

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon