پاداش میلیونی به کارکنان زن دارای ۵ فرزند در شهرداری مشهد


پاداش میلیونی به کارکنان زن دارای 5 فرزند در شهرداری مشهد

خبرگزاری تسنیم: شهردار مشهد مقدس گفت: به کارکنان زن شهرداری که فرزند پنجم را تحویل جامعه دهند، ۵ میلیون تومان پاداش می‌دهیم و مرخصی زایمانشان را به ۲ برابر افزایش می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،سید صولت مرتضوی در جریان نشست با کارکنان زن شهرداری مشهد به مناسبت ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن با تبریک این روز به زنان شهر مشهد اظهار کرد: زنان وظیفه دارند در تربیت و پرورش فرزندان و جامعه بکوشند و به استحکام نهاد خانواده کمک کنند و در این راستا باید از نقش فاطمه زهرا(س) در همسرداری و پرورش فرزندان الهام گیرند.

وی فاطمه زهرا(س) را مایه بهجت و سرور قلب پیامبر دانست و گفت: درجایی نبی مکرم اسلام فاطمه را پاره تن خود و در جای دیگر فاطمه زهرا (س) را ام ابیها می‌خواند.

شهردار مشهد بیان کرد: این تعاریف هم ناظر به شأن، مقام و جایگاه ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) است و هم بیانگر ارادت نبی مکرم اسلام به این بانوی بزرگوار است.

مرتضوی رسالت زنان را از دیدگاه اسلام رسالت ولایی دانست و گفت: مقام حضرت فاطمه (س) از حیث وجودی معادل قرآن کریم است و آن حضرت چیزی از ولی مطلق کم ندارد و همتای مقام امیرالمومنان است.

وی بیان کرد: زنان نیز در جامعه وظیفه خطیری دارند و علاوه بر کار در بیرون منزل، بار مدیریت خانواده را به دوش می‌کشند و به همه امورات رسیدگی می‌کنند.

مرتضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی برای گسترش ازدواج در بین جوانان خاطرنشان کرد: به ازدواج جوانان کمک کنید به ویژه امروز که دامنه ارتباطات وسیع‌تر شده و دسترسی به دانش‌ها افزایش یافته است.

شهردار مشهد افزود:دو مشکلی که امروز کیان خانواده و جامعه را در معرض تهدید قرارداده است، افزایش آمار طلاق و بالارفتن سن ازدواج جوانان است و از بانوان تقاضا می‌کنم به این موضوعات دقت کنید و تاجایی که امکان دارد در راه مشکل‌گشایی گام بردارید.

مرتضوی در بخشی از صحبت‌های خود در پاسخ به سئوالی درباره  وضعیت شغلی کارکنان زن شهرداری گفت: تا زمانیکه بنده شهردار مشهد هستم اجازه اینکه ثبات شغلی بانوان این سازمان به خطر بیافتد را به احدی نخواهم داد.

وی خاطرنشان کرد: بانوانی که مستعد کار مدیریتی هستند باید در سمت‌های مدیریتی به ویژه در فرهنگسراها که مدیریت آموزشی دارند و با روحیات بانوان سازگارترند، به کار گرفته شوند.

شهردار مشهد یک وعده خوش نیز به کارکنان زن شهرداری داد و گفت: به آن دسته از کارمندان زنی که دارای فرزند سوم باشند، پاداش خواهیم داد. البته میزان آن را نمی‌توانم به طور دقیق هم اکنون مشخص کنم و ساعات کاری آنان را کمتر و مرخصی شیردهی آنان را افزایش خواهیم داد.

مرتضوی تصریح کرد: به کارکنان زن شهرداری که فرزند پنجم را تحویل جامعه دهند، 5 میلیون تومان پاداش می‌دهیم و مرخصی زایمانشان را به 2 برابر افزایش می‌دهیم. این امر را حتی به شهرداران آینده به عنوان تصمیم شهردار فعلی برای اجرا اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon