تامین مشاغل خانگی برای بانوان ورامینی در دستور کار باشد


تامین مشاغل خانگی برای بانوان ورامینی در دستور کار باشد

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر ورامین گفت: براساس قانون اساسی باید برای زنان شغل مناسب تامین شود و در این راستا پیشنهاد می‌دهم با همکاری سایر ارگان‌ها، مشاغل خانگی برای بانوان در دستور کار قرار گیرد.

اکرم تاجیک در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران، ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز تولد حضرت فاطمه(س) و روز مادر اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های زنان در ورامین  اهمیت دارد و شورای شهرورامین نیز برای استفاده از آن برنامه ریزی می کند.

وی افزود: توانمندسازی خانواده‌ها و زنان  یکی از برنامه های شورای شهر است که در این دوره بیشتر به آن پرداخته می شود.

عضو شورای شهر ورامین بیان کرد: اصل مهم و اساسی در حوزه مدیریت امور بانوان، توانمندسازی زنان به عنوان رکنی از خانواده است و استفاده از زنان توانمند در عرصه‌های مختلف اجتماع و فعالیت‌ها، یکی دیگر از سیاست‌های کلی مدیریت امور بانوان و حوزه زنان و خانواده است.

وی تصریح کرد: زنان ایرانی با حفظ پوشش در تمام دستگاه‌ها فعالیت می‌کنند و در قانون اساسی کشور نیز به حقوق آنها توجه شده است.

 تاجیک با بیان اینکه زنان ایرانی در سمت‌های مختلف از جمله وزیر و نماینده مجلس حاضر شده‌اند، تصریح کرد: همین مسئله نشان می‌دهد مشارکت آنها در جامعه به اثبات رسیده و باورهای غلط پیشین دیگر کاربردی ندارد.

وی افزود: حضور زنان شاغل در جامعه مغایر با همسرداری نیست و اقتصاد جهانی به سمتی پیش می‌رود که مشارکت زنان، پایه‌های اقتصاد خانواده را تامین می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرورامین با بیان این که وجود نیروهای متفکر و خلاق جامعه حاصل مدیریت و پرورش زنان است، تاکید کرد: تجربه نشان داده که زنان شاغل، توازن مصرف و درآمد خانواده را بهتر مدیریت می‌کنند.

وی بیان کرد: زنان نقش کلیدی در اقتصاد خانواده دارند و به اقتضای خود، به توانمندی‌های جامعه می‌افزایند و در هنگام تربیت فرزندان نیز آگاهانه‌تر عمل می‌کنند.

 تاجیک با توضیح اینکه مشارکت اجتماعی فقط شاغل بودن نیست، تصریح کرد: از سوی دیگر باید به این مسئله توجه کنیم که آمار سن ازدواج و طلاق افزایش یافته و اگر جامعه نتواند به نیاز زنان پاسخ دهد، احتمال افزایش فساد اخلاقی وجود دارد.

وی عنوان کرد: براساس قانون اساسی باید برای زنان شغل مناسب تامین شود و در این راستا پیشنهاد می‌دهم با همکاری سایر ارگان‌ها، مشاغل خانگی برای بانوان در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهرورامین به بیانات امام خمینی (ره) درباره زنان نیز اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که زنان حق بیشتری از مردان دارند زیرا اگر آنها از ملت گرفته شوند، کشور به سمت انحطاط کشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تدوین و الگوی زن مسلمان با توجه به شخصیت حضرت فاطمه (س) باید ترسیم شود و زنان نباید از کارهای علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی محروم شوند.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon