توسعه شهر زاهدان نیازمند تلاش جهادی است

توسعه شهر زاهدان نیازمند تلاش جهادی است

خبرگزاری تسنیم: شهردار زاهدان گفت: مقوله فرهنگ نیز همانند اقصاد بسیار مهم است بنابراین ایجاد یک جنبش فرهنگی نیاز به فهم مشترک دارد و همه باید در مسیر توسعه شهر زاهدان به صورت جهادی تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، نخستین نشست شورای اداری شهرداری زاهدان در سال جدید با هدف بررسی مسائل و ایجاد تغییر و تحولات در نظام اداری با حضور رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شورای شهر و تمامی معاونان، مدیران و مسئولان دوایر مختلف شهرداری برگزار شد.

سید مسلم سیدالحسینی در این نشست با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقم معظم رهبری، اقتصاد در مدیریت شهری به عنوان یک اصل و سخت‌افزار برای توسعه است و تا زمانی که مباحث مالی شهری حل نشود و توان مالی شهرداری ارتقا نیابد، توسعه به معنای واقعی محقق نمی‌شود.

وی افزود: مقوله فرهنگ نیز در کنار اقصاد بسیار مهم است بنابراین ایجاد یک جنبش فرهنگی نیاز به فهم مشترک دارد لذا همه باید در مسیر توسعه شهر به صورت جهادی تلاش کنیم.

شهردار زاهدان بیان کرد: عزم ملی که مد نظر مقام معظم رهبری است، همان مشارکت همه جانبه مردم است و در واقع باید تمامی گروه‌ها را درگیر توسعه شهر کنیم و عزم ملی را به عزم عمومی تبدیل کرده که گفت‌وگو و ارتباط مستقیم با مردم راه حل آن است.

سیدالحسینی اضافه کرد: عزم ملی و مشارکت مردم ابزار توسعه است بنابراین باید اراده و علاقه در تک تک شهروندان و اداره کنندگان شهری ایجاد شود که البته با مدیریت جهادی، پشتکار و تلاش مضاعف می‌توان به این امر مهم دست پیدا کنیم.  

وی، بر ارتقای کمی و کیفی امکانات شهری تاکید کرد و گفت: اصلاح نظام مالی و اداری و هم‌چنین اصلاح ساختار اداری شهرداری مد نظر ماست و امیدواریم در سال جاری با اجرای این امور در راستای ارتقای کمی و کیفی امکانات و ارتقای منظر شهری گام برداریم چراکه منظر شهری اعتبار و وجهه یک شهر است.

شهردار زاهدان خاطرنشان کرد: با ارتقای محیط شهری باید در جذب نخبگان تلاش کنیم و این امر با یک عزم ملی و مدیریت جهادی قابل دسترسی است.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان هم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به مطالباتی که از سوی شهروندان به صورت رسمی به سمت شورا روانه است، انتظار داریم که بیش از پیش در راستای برآوردن تقاضاهای به حق مردم تلاش شود اگر چه در برخی از موارد تا امروز این اقدامات در حد انتظار مردم و شورای شهر نبوده اما امیدواریم که در بحث ارائه خدمات و رفع مشکلات از تمامی فرصت‌ها استفاده شود.

عبدالناصر گرگیچ بیان کرد: ما در امور فرهنگی دغدغه‌های زیادی داریم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در امر فرهنگ و توجه به این مقوله باید اقداماتی در خور شأن مردم این منطقه انجام دهیم بنابراین توقع ما این است که در این مسیر با آموزش‌های شهروندی در زمینه‌های مختلف و فعال سازی فرهنگسراها، انتظارات مردم برآورده شود.

وی در ارتباط با تغییر و تحولات ایجاد شده در نظام اداری و لازم بودن این امر افزود: ساماندهی نیروی انسانی یکی از ارکان‌های مهم و تاثیرگذار است بنابراین ما این تغییرات را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که نتایج این تغییر و تحولات را به صورت پررنگ در شهر ببینیم و در زندگی شهروندان نیز تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon