نفت به ۱۰۹ دلار و ۷۸ سنت رسید

نفت به 109 دلار و 78 سنت رسید

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت تحت تاثیر پیش بینی ها در مورد افزایش ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت جهانی نفت در معاملات روز سه شنبه اندکی کاهش یافت اما به دلیل نگرانی ها از بی ثمر بودن توافق منعقده برای کاهش تنش ها در اوکراین، همچنان در نزدیکی بالاترین قیمت 6 هفته اخیر باقی ماند.

پیش‌بینی ها در مورد رشد ذخایر نفت خام آمریکا علت کاهش قیمت نفت در معاملات امروز عنوان شده است.

مقامات آمریکایی و اروپایی می گویند روسیه را مسئول اوضاع کنونی می دانند و اگر جدایی طلبان طرفدار روسیه، ساختمان های دولتی ای را که در شرق اوکراین تصرف کرده اند، تخلیه نکنند، تحریم های جدیدی را علیه مسکو به اجرا خواهند گذاشت. هرچند منطقه ای که این بحران در آن واقع شده است، اهمیت چندانی در عرضه جهانی نفت ندارد، اما سرمایه گذاران نگران اند که این بحران موجب تشدید تنش ها بین روسیه و غرب شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 17 سنت کاهش به 109 دلار و 78 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 12 سنت کاهش به 104 دلار و 17 سنت رسید.

تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «بازار درحال از دست دادن اندکی از شتاب رو به رشد خود است، اما به طور کلی، الگوی رو به جلوی خود را حفظ کرده است.»

آمریکا هفته گذشته در ژنو توافقی را با مسکو، کیف و اتحادیه اروپا به امضا رساند که هدف آن کاهش دادن تنش ها در شدیدترین رویارویی بین روسیه و غرب پس از پایان جنگ سرد بود. اما اکنون هر دو طرف یکدیگر را به نقض این توافق متهم می کنند و جدایی طلبان طرفدار مسکو حاضر به عمل به تعهد خود برای تخلیه ساختمان های دولتی تصرف کرده در شرق اوکراین نیستند.

فعالان بازار نفت همچنین در انتظار انتشار جدیدترین آمارها از میزان ذخایر نفت خام آمریکا هستند تا ارزیابی بهتری از چشم انداز تقاضا برای نفت در آمریکا داشته باشند.

انتهای پیام/ 122

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه