گازرسانی به ۷۵۷ روستای کردستان از سال ۸۲ تاکنون


گازرسانی به 757 روستای کردستان از سال 82 تاکنون

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به خدمات شرکت گاز در استان کردستان از گازرسانی به ۷۵۷ روستای کردستان از سال ۸۲ تاکنون خبر داد و گفت: سال گذشته ۸۱ روستای جدید نیز از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدمهدی مهدوی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان در سنندج با تشریح برنامه‌های این شرکت در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر نرخ بهره‌مندی جمعیت شهری و روستایی کشور از نعمت گاز 86 درصد است که این رقم در استان کردستان 94 درصد است.

وی گفت: در سال گذشته 20 هزار مشترک در سطح استان کردستان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که سهم استان در همین مدت 68 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 103 هزار و 150 مشترک روستایی در استان وجود دارد، تصریح کرد: از کل اشتراکات استان 27 درصد آن متعلق به اشتراکات روستایی است.

وی گفت: در سال گذشته 31 هزار و 730 خانوار جدید که از این تعداد 11 هزار و 842 خانوار روستایی بوده از نعمت گاز برخوردار شدند.

مهدوی افزود: در حال حاضر 102 هزار خانوار روستایی در استان کردستان معادل 78 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان میزان مصرف گاز استان را در سال گذشته 2 هزار و 440 میلیون متر مکعب عنوان و اظهار کرد: از این میزان مصرف گاز یک هزار و 206 میلیون متر مکعب در بخش خانگی، 930 میلیون متر مکعب در بخش نیروگاهی و 305 میلیون متر مکعب در بخش تجاری بوده به طوری که 50 درصد مصرف گاز در بخش خانگی انجام شده است.

وی گفت: از سال 87 تاکنون 19 میلیارد متر مکعب گاز در سطح استان کردستان مصرف شده که میزان مصرفی گاز در سال گذشته نسبت به سال 91، 12 درصد رشد داشته است.

مهدوی از گازدار شدن 757 روستای استان کردستان خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر از یک هزار و 700 روستای دارای سکنه استان، 757 روستا دارای گاز هستند و سال گذشته 81 روستای جدید نیز از نعمت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: هم‌اکنون از یک هزار و 700 روستای استان یک هزار و 150 روستا دارای قابلیت گازرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 درصد خانوار شهری و 78 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، افزود: هم‌اکنون 27 شهر استان از نعمت گاز بهره‌مندند و تنها شهر جدید تاسیس هورامان تخت گازدار نیست که تا 3 کیلومتری این شهر نیز گازرسانی انجام شده است.

مهدوی به گازدار شدن 1357 واحد صنعتی استان کردستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 171 واحد صنعتی جدید از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی میزان فروش گاز استان در سال گذشته را، 186 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: در همین مدت 2 میلیون و 146 هزار و 530 قبض برای مشترکان گاز در استان چاپ و توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: در بخش روستایی استان، در حال حاضر  111 روستا در حال گازرسانی است و برای 36 روستای جدید نیز قرارداد با پیمانکار منعقد شده است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon