مردم ایران دشمنی‌های آمریکائی‌ها را فراموش نکرده‌اند


مردم ایران دشمنی‌های آمریکائی‌ها را فراموش نکرده‌اند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت اصفهان گفت: در مقطع فعلی و در جریان مذاکرات هسته‌ای، آمریکایی‌ها تصور می‌کنند مردم ایران دشمنی‌های آنها را فراموش کرده‌اند در حالی که این موضوع واقعیت ندارد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون اقدامات زنجیره‌ای و ضدایرانی غرب در هفته‌های گذشته اظهار کرد: به‌خلاف خوش‌بینی بعضی افراد که فکر می‌کنند با غربی‌ها می‌شود تعامل عادلانه کرد، باید گفت که پیمان‌شکنی در ذات غربی‌ها است.

وی با بیان این که خوی تجاوزگری در آمریکا نهادینه شده، تصریح کرد: در مقطع فعلی و در جریان مذاکرات هسته‌ای، آمریکایی‌ها تصور می‌کنند مردم ایران دشمنی‌های آنها را فراموش کرده‌اند در حالی که این موضوع واقعیت ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ملت ایران و رهبر معظم انقلاب مواضع محکم و قاطع خود در قبال استکبار را حفظ کرده‌اند و ایستادگی در مقابل ظلم جزو اصول جمهوری اسلامی ایران است.

وی با توضیح این‌که مقاومت حزب‌الله و مردم سوریه در مقابل استکبار نیز در همین راستا است، بیان کرد: آمریکایی‌ها 4 میلیارد دلار پول‌های ملت ایران را آزاد کردند و تصور می‌کنند ما نیازمند آنها هستیم در صورتی که این‌گونه نیست.

حجت‌الاسلام رهبر با بیان این‌که مردم ایران به توانمندی‌های داخلی تکیه می‌کنند، گفت: معاون وزیر امور خارجه آمریکا بحث سبد کالا را به آزادسازی 4 میلیارد دلار ربط داد در حالی که همه می‌دانیم آنها به‌دنبال سوءاستفاده هستند.

وی با توضیح این‌که مردم ایران بر اصول خود پایبند هستند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و کشورهای غربی همزمان با مذاکرات هسته‌ای از حقوق بشر صحبت به میان می‌آورند که همین موضوع نشان می‌دهد آنها مواضع ضدایرانی خود را حفظ کرده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: تحریم مقامات ایرانی، مصادره بنیاد علوی، بیانیه ضدایرانی پارلمان اروپا و عدم اجازه ورود به نماینده جدید ایران در سازمان ملل در راستای همین اقدامات ضدایرانی کشورهای غربی بوده که بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این‌که غرب خصومت دیرینه با اسلام و ملت ایران دارد، بیان کرد: عزم ایران در مذاکرات هسته‌ای نشان داد که مشکلات به وجود آمده از ناحیه دولت و ملت ما نیست و این موضوع به اثبات رسید.

حجت‌الاسلام رهبر با توضیح "تیم مذاکره کننده کشورمان نباید به غربی‌ها دل ببندد" اظهار کرد: ملت ایران همچنان با اقتدار مسیر پیشرفت و تعالی را ادامه می‌دهد و نه‌تنها برای تهدید‌های غربی‌ها ارزش قائل نیست بلکه با اتکا با توان داخلی، نیازهای خود را رفع می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: بنا به فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و واقعیت‌های موجود ما به آمریکا اعتماد نداریم، زیرا آنها بعد از مذاکرات هسته‌ای، موضوعاتی از قبیل تروریست و حقوق بشر را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon