بهره‌برداری قطعی از دومین مخرن ذخیره سازی گاز در سال ۹۳


بهره‌برداری قطعی از دومین مخرن ذخیره سازی گاز در سال 93

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران از بهره‌برداری دومین مخرن ذخیره سازی گاز کشور و منطقه در سال جاری خبر داد.

مسعود سامی‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد زمان بهره‌برداری از مخزن ذخیره سازی شوریجه اعلام کرد: تزریق گاز به این مخزن ذخیره‌‌سازی امسال آغاز می‌شود.

پیش از این نیز عبدالحسین ثمری؛ معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفته بود با بهره برداری از مخزن ذخیره‌سازی شوریجه، ٥ درصد بیشتر از حجمی گازی که در سال ٩٢ وارد مدار شد، از مخازن ذخیره سازی گاز دریافت می‌کنیم.

اهمیت طرح ذخیره‌سازی گاز شوریجه از این جهت است که علاوه بر این که گاز مورد نیاز استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان و حتی اردبیل را تامین خواهد کشور را از واردات گاز از همسایگان شرقی بی نیاز می کند.

بودجه مصوب این طرح که در سال 88 منعقد شد 220میلیارد تومان بود که تاکنون در این طرح بیش از 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

کل ظرفیت مخزن ذخیره‌سازی شوریجه 4.8 میلیارد متر مکعب است که در الگوی تزریق باید در فاز اول 10 میلیون متر مکعب، در فاز دوم 20 میلیون متر مکعب و در فاز سوم 40 میلیون متر مکعب در روز گاز تزریق شود.

این مخزن ذخیره‌سازی که در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سرخس و در استان خراسان رضوی واقع شده است، پالایشگاهی به ظرفیت 20 میلیون متر مکعب در روز دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه